سه سازمان غير دولتي مدافع حقوق بشر امروز در بيانيه اي اعلام کردند تندروهايي که در امارات زنداني و به سرنگوني رژيم متهم هستند، شکنجه شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ديده بان حقوق بشر، عفو بين الملل و آلکاراما اعلام کردند 22 نامه دست نوشته را دريافت کرده اند. احتمال دارد تعدادي از 94 اسلام‌گراي زنداني اين نامه ها را از زندان فرستاده باشند. آنها در اين نامه ها به بد رفتاري هاي سامان‌مند از جمله شکنجه اشاره کرده اند. 

دادگاه امنيت ملي امارات قرار است در محاکمه دوم ژوئيه درباره اين 94 اسلام‌گرا راي صادر کند. 

در اين بيانيه آمده است: بدرفتارهايي که در اين نامه ها توصيف شده است با ديگر ادعاهايي که در مقرهاي امنيتي دولت امارات مطرح شده است، مطابقت دارد و نشان مي دهد توسل به زور و شکنجه به شکلي سامان‌مند در زندان صورت گرفته است. 

در اين بيانيه همچنين از مقامات اماراتي خواسته شده است تحقيقي فوري، مستقل و بي طرف را درباره اتهامات مربوط به اعمال شکنجه و بدرفتاري آغاز کنند. 

اين 94 اسلام‌گرا بين ماه مارس و دسامبر 2012 دستگير شدند و متهم هستند به يک گروه غير قانوني که قصد دارد قدرت را به دست بگيرد وابسته اند و براي اجراي نقشه هاي خود با گروه هاي خارجي ارتباط دارند. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار