تحليلگر شبکه خبري "الجزيره" در مقاله جديد خود اذعان مي کند که برنامه هسته اي ايران ماهيتي "صلح آميز" دارد و جنجال آفريني حول آن کار رژيم صهيونيستي و دستگاه تبليغاتي اش به منظور منحرف نمودن افکار عمومي جهاني از جنايات آن رژيم عليه ملت فلسطين است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيره ؛ نويسنده مقاله با اشاره به اظهارات پيشين "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان اظهار مي دارد که وي نيز همچون ساير مقامات جمهوري اسلامي از برنامه "صلح آميز" هسته اي دفاع مي کند و بر ماهيت غير نظامي برنامه ايران تکيه دارد و در اين باره مي افزايد "حسن روحانی" پيش تر با انتقاد از دولت آمريکا بدليل در اختيار داشتن زرادخانه هاي هسته اي گفته بود "دولت آمريکا باید در مورد زرادخانه هاي هسته اي خود حساب پس دهد. دولت ايران بدلايل مذهبي خواستار توسعه و ساخت سلاح هسته اي نيست."

 روحاني در سخنراني اخير خود نيز اظهار داشت که جمهوري اسلامي ايران تاکنون در مورد برنامه هسته اي شفافيت به خرج داده است و از اين به بعد نيز همين روند را با قوتي بيشتر ادامه خواهد داد. با اين حال در سال 2006 ميلادي نيز که روحاني اطمينان داد برنامه هسته اي ايران ماهيتي صلح آميز دارد روزنامه "نيويورک تايمز" با انتشار گزارشي به نقل از يک منبع "ناشناس" در شوراي امنيت اظهار داشت که تحريم هاي ضد ايراني وضع شده با هدف آسيب رساندن به برنامه هسته اي ايران بوده است." 

نويسنده مقاله در ادامه اذعان مي کند که برنامه هسته اي ايران موضوعي "چالش برانگيز" نيست بلکه کشورهای غربي به همراه رژيم صهيونيستي با طرح ادعاهاي "ساختگي" تلاش مي کنند تا اين موضوع را اين گونه جلوه دهند و در اين باره مي افزايد "در سال 2008 ميلادي، گزارشي منتشر شد مبني بر اينکه دولت "جورج بوش" رييس جمهور آمريکا درخواست پنهاني مطرح شده از سوي مقامات صهيونيست مبني بر استفاده از حريم هوايي عراق براي حمله نظامي عليه ايران را رد کرده بود. اما پس از پايان دوران رياست جمهوري وي و آغاز دوره زمامداري "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا وي در همکاري با رژيم صهيونيستي حملات سايبري را عليه رايانه هاي تاسيسات هسته اي "نطنز" برنامه ريزي و اجرا نمود.

 ناکامي آمريکايي ها در ايجاد "تعامل مستقيم" با ايران تا آنجا پيش رفت که "رابرت گيتس" وزير دفاع وقت آمريکا در گزارشي سه صفحه اي با هشدار مقامات ارشد کاخ سفيد اذعان کرد که دولت آمريکا سياست و استراتژي بلند مدت کارآمدي براي تعامل با ايران بر سر برنامه هسته اي آن کشور نداشته است. در ادامه اين روند در تابستان سال 2010، دولت اوباما در همراهي با صهيونيست ها حملات سايبري را عليه تاسيسات هسته اي ايران اجرا نمودند. در ژوئن همان سال دولت آمريکا به سياست تشديد تحريم ها عليه ايران روي آورد. در پاييز آن سال، دو داشنمند هسته اي ايران هدف حمله مزدوران صهيونيست قرار گرفته و به شهادت رسيدند. در ماه ژوئيه همان سال اتحاديه اروپا تحريم هايي را عليه صنعت نفت ايران اعمال نمود. در سپتامبر سال 2012 ميلادي "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي تصوير کمدي خود که بر روي آن "خط قرمزي" براي برنامه هسته اي ايران کشيده بود را در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به حضار نشان داد. در اوايل سال 2013 ميلادي صهيونيست ها مدعي شدند که آماده تجاوز نظامي عليه ايران هستند و در ماه مه و ژوئن سال جاري ميلادي دولت آمريکا تحريم هاي ضد ايراني را تشديد نمود. اين روند نشان مي دهد که آمريکايي ها و صهيونيست ها بازي ساختگي اي را عليه برنامه هسته اي ايران ادامه داده اند." 

نويسنده مطلب در ادامه به وجود لابي رژيم صهيونيستي و جنگ طلبان آمريکايي به عنوان دو مانع عمده بر سر راه تعامل مستقيم ايران و آمريکا اشاره مي کند و مي افزايد "روحاني جنگ طلبي آمريکايي ها و ضعف اروپايي را عامل اصلي عدم رسيدن به نتيجه مطلوب در مذاکرات هسته اي مي داند. با اين حال بايد دانست که فراتر از تصميمات دولت هاي آمريکا اين ماشين تبليغاتي رژيم صهيونيستي و لابي صهيونيستي طرفدار جنگ در آمريکا هستند که مانع پيشرفت مذاکرات هسته اي شده اند." 

نويسنده مقاله با اذعان به اين موضوع که رژيم صهيونيستي از ارايه نظرات واهي در مورد برنامه هسته اي کشورمان بعنوان حربه اي براي مخفي کردن جنايات خود استفاده مي کند مي افزايد "هم اکنون نتانياهو در وضعيت دشواري قرار گرفته و از برگزاري  موفق انتخابات رياست جمهوري در ايران ناراحت است. وي با اعلام خشم خود در اين باره به رهبران کشورهاي غربي توصيه کرده که به ايرانيان اعتماد نکنند. شکي نيست که نتانياهو با طرح ادعاهاي خود در مورد برنامه هسته اي ايران سعي دارد تا افکار عمومي را از جنايت سيستماتيک و چپاولي که صهيونيست ها عليه فلسطينيان اعمال مي کنند منحرف سازد و در اين راستا به دروغ پردازي مي پردازد. در همين جهت، صهيونيست ها همواره آمريکايي ها را تشويق کرده اند که حماقت بيشتري را مرتکب شده و عليه ايران دست به حمله نظامي بزنند. آنان همچنين نمايندگان کنگره آمريکا را نيز تشويق مي کنند تا تحريم هاي وضع شده عليه ايران را تشديد نمايند." 

تحليلگر "الجزيره" اذعان مي کند که جنجال هاي خبري ايجاد شده در مورد برنامه هسته اي کشورمان "ساختگي" بوده و در اين باره مي افزايد "مسئله برنامه هسته اي ايران به هيچ وجه يک "بحران" نيست. اين موضوعي "ساختگي" است که نخست وزير رژيم صهيونيستي با ترسيم خط قرمزي فرضي خود و با استفاده از دستگاههاي تبليغاتي صهيونيستي در آمريکا و سرتاسر کشورهاي اروپايي به آن دامن زده و سعي دارد تا افکار عمومي آن کشورها را از جنايات سيستماتيکي که صهيونيست ها عليه فلسطينيان اعمال مي کنند منحرف سازد. رژيم صهيونيستي بايد بداند که براي خلع سلاح هسته اي تمام کشورهاي منطقه و از جمله آن رژيم مي بايستي قدم هاي مثبتي در اين باره بردارند. در اين ميان، اين رژيم صهيونيستي است که کلاهک هسته اي در اختيار دارد و نه ايران. همچنين تنها کشوري که براي اولين بار از سلاح هسته اي استفاده کرده دولت آمريکا متحد اصلي رژيم صهيونيستي بوده است. 

برچسب ها: اسرائیل ، هسته ای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار