معاون فرهنگی و امور تربیتی وزارت ورزش و جوانان در اولین گردهمایی فرهنگی-آموزشی مربیان ورزش استان کرمانشاه گفت : نقش مربیان دررشد فرهنگی و تربیتی ورزشکاران بسیار مهم و اساسی است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

  سید باقر پیش نمازی  افزود : هیچ مربی نباید در هیچ برهه ای خود را بی نیاز از مباحث آموزشی بداند و باید به اهمیت کار خود اشراف داشته باشد.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب پس از درخشش ورزشکاران کشورمان در رقابتهای المپیک 2012 لندن  عنوان کرد : رهبر معظم انقلاب در پیام خود پس از ورزشکاران، به نام مربیان آنها اشاره داشتند که نشان دهنده اهمیت کار مربی است.

پیش نمازی گفت: نقش مربیان ورزشی نباید صرفا به مدال آوری و کسب عنوان قهرمانی ختم شود، چرا که یک مربی به عنوان الگو و پیشکسوت نقش مهمی در پرورش جوانان و ورزشکارانی دارد که رسالت اشاعه فرهنگ و تمدن این سرزمین را در میادین مهم جهانی و بین المللی عهده دار هستند.

 وی افزود: یک انسان غیر از پرورش جسم، نیازمند پرورش روح و روان است و در این راستا  انسانی می تواند به موفقیت برسد که از تمامی ظرفیت های جسمی و روحی بهره برده و زندگی خود را به سوی تعالی و خوشبختی سوق دهد.

  پیش نمازی عنوان کرد  : ورزیدگی های بصری، سمعی، هوشیاری، صبر و آستانه تحمل، مهار شهوت، تواضع و فروتنی، مقابله با وهم و خیال و خود شیفتگی از جمله مهارت هایی هستند که یک انسان سالم و به ویژه ورزشکاران باید در کسب آنها تلاش کنند، چرا که عدم توجه به این موارد موجب زوال و نابودی زودهنگام می شود.

وی  گفت: مهمترین عامل رشد و تعالی در حوزه ورزش ایجاد مهر و محبت و ارتباط صمیمی بین مربی و ورزشکار است و در این میان تشویق های به موقع و بجا از سوی مربیان، ایجاد ارتباط دوسویه بین مربی و ورزشکار، حاکمیت عقل بر احساس و شهوت، پیروی از فرامین دینی و قرآنی، مبارزه با مشکلات و سربلندی در برابر مصائب و توسعه دیدگاه های مربیان از عوامل موثر در رسیدن به اهداف متعالی در حوزه ورزش است./س



 

برچسب ها: ورزش ، قهرمانی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.