موزه كاشي در آرامگاه هفت تنان شيراز ساخته مي‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون فني ميراث‌ فرهنگي استان فارس گفت: در نظر داريم موزه ي كاشي در آرامگاه هفت تنان شيراز را تا پايان اين ماه داير كنيم.

سيامك بصيري بیان کرد: كاروانسراي ضلع‌جنوبي آرامگاه هفت‌تنان اكنون در حال مرمت است همچنين بخشي از پلاك‌هاي با ارزش چوبي اين بنا تخريب شده بود كه با تلاش كارشناسان مرمت اين قسمت از بنا هم ساماندهي شد.

بصيري افزود: آرامگاه هفت تنان به گونه اي محل نگهداري سنگ‌هاي تاريخي بود و ما تصميم گرفتيم كاشي‌هاي تاريخي و با ارزش را هم جمع‌آوري كنيم و در مجاورت اين سنگهاي تاريخي قرار دهيم.

وي ادامه داد: ما قول داده بوديم كه سال گذشته اين آرامگاه را مرمت و موزه كاشي را احداث كنيم اما مرمت آن به طول انجاميد و چناچه اعتبارات امسال به دست مان برسد اين موزه را تا پايان همين ماه تكمیل خواهيم كرد.

آرامگاه هفت تنان يكي از قديمي‌ترين اماكن تاريخي شيراز است اين آرامگاه به سد‌ه‌هاي پيش از عهد زنديه و عمارت آن از بناهاي دوره‌ي كريم‌خان رند بر مي‌گردد.

علت نامگذاري اين بنا به هفت تنان وجود هفت قبر از هفتعارف در آن است كه كريم‌خان زندروي هر كدام سنگ بزرگ بدون كتيبه اي نصب كرده است./س

برچسب ها: ساخت ، موزه ، کاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.