معاون اداری و مالی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بنادر خوزستان در دفاع مقدس با توجه به نقش استراتژیک استان، نقش انکارناپذیری در تامین کالا داشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، جهانگیر نجاتی در مراسمی در جمع ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا ی بنادر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت آقا اباعبدالله حسین (ع) و روز پاسدار وهمچنین ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان سند استقامت و پایداری ایرانیان در صحیفه تاریخ و خاطره زمان ثبت و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: شهادت طلبی ریشه در آموزه‌های اسلام و قرآن دارد و اینکه ملتی که شهادت را سعادت بداند، به حق پیروز این میدان است و در هشت سال جنگ تحمیلی در فشار تحریم، تهدید با عامل شهادت طلبی و پیروی از فرهنگ انسان ساز شهادت بود که جهانیان در مقابل آن سر تعظیم فرود آوردند .

معاون اداری و مالی و مسئول امور ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه افزود: بنادر استان خوزستان در هشت سال دفاع جانانه با توجه به نقش استراتژیک این استان در جنگ نقش بی‌بدیل و انکارناپذیری در تامین کالا مناطق جنگی داشتند و در این راه شهدای عزیزی را نیز تقدیم انقلاب و میهن اسلامی‌مان کردند و شما عزیزان ایثارگر نیز یادگارهای آن دوران سخت هستید.

وی خطاب به ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: استقامت و پایداری شما در عدم توقف جریان فعالیت‌های بندری و دریایی، ارائه خدمات به کشتی‌ها در تامین کالا و تجهیزات زیر فشارهای سهمگین دشمن بعثی تکرارنشدنی و غیره قابل توصیف است.

مسئول امور ایثارگران در ادامه ضمن اشاره به اینکه اداره کل بنادرودریانوردی استان خوزستان، با داشتن 53 شهید والامقام و بیش از یک صد نفر آزاده و جانباز سرافراز و جامعه ایثارگری بالغ بر 500  نفر بیشترین آمار ایثارگر در بین بنادر کشور را داراست، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به ایثارگران سازمان بنادر شده که استخدام 15 تن از فرزندان شاهد، جذب بیش از 20 نفر از فرزندان ایثارگران در مجموعه‌های بندری و ارسال لیست فرزندان همه ایثارگران واجد شرایط به سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور طی کردن مراحل استخدام را از مصادیق این اهتمام است .

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام احمدی، مشاور مدیر کل و مسئول حوزه فرهنگی، ضمن اشاره به ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(عج)، شرایط و فضای حاکم در هنگام ولادت آن حضرت، نکاتی درباره ویژگی‌های انتظار و وظایف منتظران بیان کرد .

در این مراسم ویژه ضمن، نمایشی با محوریت ولادت حضرت امام عصر(عج)، اجرای سرود مرتبط با ولادت امام به سه زبان انگلیسی، عربی وفارسی و همچنین پخش نماهنگی از عملکردها و دستاوردهای بنادر استان طی چند سال اخیر و با اهدای لوح‌های سپاس و جوایز، از ایثارگران و جانبازان این اداره کل با اهدای لوح تقدیر شد و در ادامه پس از اقامه نماز جماعت با حضور همه شرکت کنندگان در ضیافت ناهاری به همین مناسبت شرکت کردند./س
برچسب ها: نقش ، رزمندگان ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.