محققین شرکت تعاونی خدمات دانش بنیان پیوند علم وصنعت برای اولین بار در جهان قطعه هواگیرخودکار سیستم خنک کننده انواع موتورخودرو را با ایده علیرضا شاهین اختراع و نمونه سازی آن را با موفقیت به پایان رسانده اند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، باتوجه به مشکلات موجود در انواع خودروها اساساً موتور به سه قسمت «1- سوخت رسانی 2- روغن کاری 3- خنک کننده » تقسیم شده و اکثر مشکلات خودرو ناشی از سیستم خنک کننده بوده و هزینه های تحمیلی نیز از این سیستم ناشی می شود بطوریکه تا زماني كه ترموستارت باز نشده امکان تركيب و جابجائی مايع ، ضد يخ و هواي موتور با رادياتوروجود ندارددرنتیجه واشرسرسيلندر می سوزد ، سوپاپ می سوزد ، پيستول می گیرد ،سرسيلندرتاب برمی دارد ، عمر مفيد موتور كاهش می یابد و عمر مفید رادیاتور بصورت چشمگیر کاهش می یابد که برای برای جلوگیری از بروز مشکلات در انواع خودرو راه حل مناسب با نصب قطعه Air Evacuator) ) هواگیر خودکار سیستم خنک کننده انواع موتور تحولات عدیده ای در عملکرد موتورخودرو اتفاق می افتد ازجمله قطعه Air Evacuator)) از لحظه روشن شدن موتور بطور مداوم هواگيري اوليه و ثانويه را بطورخودکار انجام می دهد و هرگونه حباب و گازهاي توليد شده فلزي را بصورت لحظه اي تصفيه مي نمايد.

قطعه Air Evacuator) ) خلاء ايجاد شده در موتور را صد درصد دفع می کند.

با نصب قطعه Air Evacuator) ) سيستم خنک کننده موتورهميشه به صورت نرمال عمل كرده و از روشن و خاموش شدن و یا تند وکند شدن مداوم فن و جوش آوردن و سر ریز شدن ضد یخ از رادیاتور جلوگیری می کند و از سوختن واشر سر سیلندر ، تاب برداشتن سر سیلندر و ازبروزخسارت های جانبی دیگر جلوگیری می کند .

با نصب قطعه Air Evacuator) ) حرارت موتور تحت کنترل کامل در می آید ، به صورت نرمال کار می کند در نتیجه کارایی و عمر مفید موتور افزایش می یابد.

با نصب قطعه Air Evacuator) ) درخودروهايي كه درآن واشر سرسيلندر نيم سوز شده و كمپرس موتور به كانالهاي مايع ضد يخ نفوذ کرده و ايجاد خلاء شده بدون انجام هرگونه تعمیرات وباز شدن سرسیلند مشکل مرتفع می شود.

هواگيري سیستم خنک کننده انواع موتور های تحت فشارخودرو (Air Evacuator)در انواع موتورهای خودرو اعم از سبک وسنگین ، داغ شدن موتور و ايجاد خلاء در حالي انجام مي شود كه بايد منتظر باز شدن ترموستارت باشیم تا مایع تركيب و ضد يخ و هواي موتور با مايع خالص رادياتورجابجا شود.

حرارت ، فشار و خلاء موضعي در موتور به قدری وسيع مي شود که از شيلنگ پايين رادياتور به رادياتور فشار می آورد تا مايع ضد يخ به منبع انبساط تزريق شود و يا از درب رادياتور سرريز گردد .

درانواع موتورهای خودرو اعم از سبک و سنگین با شروع بکارموتور ، موتور داغ می شود و ایجاد خلع می کند تا زمانیکه ترموستارت عمل نکرده حرارت موضعي درقسمت ها يا كانالهاي موتور بصورت مخرب تشدید می شود ، مقدار خلاء و حرارت بيش از حد در داخل كانالهاي موتور جمع مي شود در حالیکه موتور بطور یکسان نیاز به مایع در کانالهایش وخنک شدن را دارد.

در موتور پس از باز شدن ترموستارت ، عمل دم و بازدم منبع انبساط انجام مي شود و از منبع به داخل موتور مكيده مي شود و اين در حاليست که خسارت جبران ناپذیری به موتور وارد شده است.

اين سيستم يك سيستم جانبي بوده و بدون دستكاري به آساني به روي خودرو نصب مي گردد و در صورت نیاز ، مي توان سيستم را از اتومبيل خود برداشته و به هرخودروي دلخواه ديگر نصب نمود.

از مزایای ویژه این طرح افزایش عمر مفید موتور ، جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست ، جلوگیری از خروج ارز و جلوگیری از هزینه های ناخواسته و تحمیلی می باشد.

میزان اشتغال زائی بطور مستقیم 100 نفر و با ایجاد نمایندگی در سراسر ایران 1000 نفر می باشد.

مقدمات تولید آماده شده بزودی این قطعه کاربردی وارد بازار مصرف می شود.

اعضاء تیم تحقیقاتی ای طرح آقایان علیرضا شاهین و رستمعلی وفائی «بنمایندگی از شرکت تعاونی خدمات دانش بنیان پیوند علم وصنعت می باشد

گفتنی است :این طرح برای اولین بار درجهان به شماره ثبت اختراع 74169 مورخ 14/12/1390ثبت شده است.

مدیریت تجاریسازی این طرح بعهده تعاونی خدمات دانش بنیان پیوند علم وصنعت می باشد./س

برچسب ها: اختراع ، هواگیر ، خودکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدصفری
۱۶:۴۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر لطفا شماره تلفنی آدرس بدی ما بتونیم سفارش بدیم قطعه بگیریم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
چگونه می توانم خنگ کننده خودرو سمند بخرم
United States of America
کریم منوچهری
۱۸:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
لطفا۲بارنظرمو ارسال کردم ثبت کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی جماعتی
۰۰:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام.لطفا اسم یا تلفن تماسی برای مشتریان بزارید .
توی اینترنت چیزی یافت نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
سلام لطفا سازنده رو معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۵:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
سلام چطور ميتونم اين قطعه رو تهيه كنم شماره تلفني آدرسي
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۵:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام به چه نحو این قطعه هواگیرو تهیه کنم
Iran (Islamic Republic of)
رستمعلی وفائی
۰۹:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
دوست عزیز آقای بهرام قاضی وکیلی
بهتراست برای تهیه هواگیر خودکار خودرو با شماره تلفن
09141160632 تماس حاصل فرمائید
United States of America
بهرام قاضي وكيلي
۰۰:۱۵ ۳۰ دی ۱۳۹۲
شماره تماس براي خريد يا نصب قطعه اختراع شده را لطف كنين برام بدين.
09122416854
Iran (Islamic Republic of)
رستمعلی وفائی
۱۱:۲۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
بدینوسیله به اطلاع دوستان وعلاقمندان صنعت خودرو می رساند بدلیل استقبال بی نظیر رانندگان زحمتکش خودروها از قطعه هواگیر خودکار سیستم خنک کننده موتور خودرو تصمیم گرفته شده ضمن حضور در نمایشگاه بین المللی علم تاعمل از تاریخ 27 لغایت 30 مهرماه سال 92 بدون اخذ هزینه نصب قطعه هواگیر خودرو به خودروهای رانندگان عزیز نصب می گردد ضمنا برای خریداران در طول نمایشگاه علم تاعمل 10% تخفیف داده خواهد شد باتشکر مسئول روابط عمومی تعاونی خدمات دانش بنیان پیوند علم وصنعت
Iran (Islamic Republic of)
جلیل سرخوش
۲۳:۱۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۲
من ساکن ولیعصر تبریزم بصورت اتفاقی متوجه اختراع قطعه هواگیر خودکار خودرو شدم با تمسخر گفتم یک قطعه به خودرویم نصب کردند با گذشت یک ماه نتیجه بسیار عالی این قطعه را لمس میکنم از سازندگان این دستگاه بسیار متشکرم امید وارم مرا حلال کنند
Iran (Islamic Republic of)
حضرتقلی منادی
۱۰:۲۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
ماشین من مینی بوس می باشد وهمیشه در داخل شهر داغ میکند وهرچه بدستم می آید خرج ماشینم میکنم اگر به قطعه هواگیر خودکار سیستم خنک کننده به دستم آید برایم قیمت آن مهم نیست بلکه کاربرد آن است که مرا از جهنم نجات دهد
شمارا بخدا از کجا می توانم این قطعه خوب را بدست آورم لطفا مرا یاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر سازگار
۱۰:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
من یک دستگاه پراید دارم با افزایش گرما آمپر بالا میرود وباعث می شود کمتر رانندگی کنم واز کولر استفاده نکنم واگر در ترافیک گیر کنم رادیات به جوش می آورد
حتی یکبار واشر سرسیلند ر خودرویم سوخت وبرایم بیش از ششصد هزار تومان هزینه تحمیل کرد
بنظر شما این قطعه مشکل مرا حل میکند.
Iran (Islamic Republic of)
سبزعلی جعفری
۱۰:۱۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
از مخترعین این قطعه بسیار عالی متشکرم وهمچنین از اطلاع رسانی شما نیز متشکرم

چگونه می توانم به این قطعه دسترسی داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
هادی موسوی
۱۸:۲۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
لطفا آدرس وشماره تلفن این مخترع با افتخار رابرایم اعلام فرمائید.