یک روانشناس معتقد است، بزرگترین خطری که جوانان جامعه را تهدید می کند نا امیدی، نبود دلخوشی و سرخوردگی است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر نادر صوفیوند  گفت: متاسفانه نتوانسته ایم ارزش های داخلی و مفاهیم دینی و ملی را به خوبی به جوانان ارائه دهیم.

به گفته این روانشناس شخصیت جوانان معمولا تابع یک قهرمان است که از وی حس خوبی دریافت می کند.

وی افزود: افرادی که به عنوان قهرمان به جوانان معرفی می شوند قهرمان واقعی نیستند، پس باید این نقش های تقلبی را دور بریزیم و افرادی که نقش های اصیل و ریشه ای دارند را برای الگو پذیری به جوانان معرفی نماییم.

صوفیوند با اشاره به وجود ذرات خانه های قوی فرهنگی در کشور ایران، ادامه داد: اگر این بخش را فعال کنیم می توانیم با تمام هجمه های فرهنگی غرب مقابله نماییم.

این روانشناس تاکید کرد: برای تغییر الگوپذیری جوانان باید اطلاعاتی به آن ها بدهیم که از اطلاعاتی که غرب در اختیار آن ها می گذارد بیشتر و تاثیر گذارتر باشد تا جوانان به سادگی از الگوهای غربی نگرش نپذیرند.

وی با انتقاد از ساختارهای فرهنگی جامعه، خاطرنشان کرد: وقتی ساختار فرهنگی کشور دچار مشکل باشد نمی تواند متناسب با نیازهای روز جوانان به آن ها خدمت رسانی کند و اطلاعات و الگو در اختیار آن ها قرار دهد.

صوفیوند یادآوری کرد: باید از افرادی که در بخش فرهنگ تخصص دارند برای اداره امور فرهنگی استفاده کرد تا این ساختار کمی اصلاح شود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از اینکه خطر تهاجم غرب جوانان ایران را تهدید کنید ناامیدی و نداشتن دلخوشی در کمین آن هاست.

صوفیوند ادامه داد: نمی توان همه این ناامیدی را به مشکلات اقتصادی و بیکاری نسبت داد چون بسیاری از کشورهای دیگر هستند که زیر خط فقر قرار دارند اما جوانانی متعهد و سالم از دل این کشورها بیرون می آیند.

این روانشناس معتقد است یکی از دلایل بروز این حس در جوانان این است که به شعارهای بزرگی که در خصوص جوانان داده می شود عمل نمی کنیم و جوان ها با چشم های تیز بین خود این مسائل را رصد می کنند./س

برچسب ها: خطر ، ناامیدی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.