رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي از برگزاري دوازدهمين سالگرد برگزاري روز ملي صنعت و معدن در روز 13 تير ماه سال جاري خبر داد و گفت: برگزاري اين مراسم براساس تفاهم‌نامه وزارتخانه با خانه صنعت و معدن كشور و در استان‌ها توسط خانه صنعت و معدن ، با همكاري سازمان‌هاي دولتي برگزار مي‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمايي ادامه داد: در مراسم روز ملي صنعت و معدن امسال از 28 واحد نمونه صنعتي و معدني و نيز از 2 نفر پيشكسوت صنعتي و 1 نفر پيشكسوت معدني استان تجليل به عمل خواهد آمد.

وي تصريح كرد: با احتساب صنعتگران و معدنكاران نمونه كشوري استان ، تعداد تجليل شوندگان در مراسم افزوده خواهد شد.

وي همچنين اظهار داشت: در آيين گرامي داشت روز صنعت و معدن امسال از 2 واحد در زمينه تحقيق و توسعه و نيز يك واحد در بخش سرمايه گذاري نيز تقدير بعمل خواهد آمد.

عظمايي با بيان اينكه در استان آذربايجان شرقي بيش از 8 هزار واحد صنعتي و 371 واحد معدني داراي پروانه بهره‌برداري بوده و اكثر اين واحدها فعال مي باشند، گفت: ستاد برگزاري مراسم روز ملي صنعت و معدن به منظور انتخاب واحدهاي نمونه با اطلاع‌رساني‌هاي به موقع براي ثبت‌نام از واحدها اقدام كرده است.

وي گفت: پس از ثبت‌نام متقاضيان، داوران اقدام به ارزيابي و انتخاب واحدهاي نمونه كردند كه برگزيدگان در 13 تيرماه سال جاري تجليل مي‌شوند.

عظمايي با اشاره به اينكه هر روز از اين دهه با نامي خاص مشخص شده است به تشريح نامگذاريهاي انجام شده دراين خصوص پرداخت و گفت: در روز نخست با نام روز اصناف به مسائل و موضوع هاي پيرامون جامعه اصناف پرداخت مي گردد.

وي ادامه داد: روز دوم با نام توليد ملي و تشكل ها ، روز سوم با نام توليد ملي و فرهنگ، روز چهارم با نام توليد ملي و سرمايه انساني ، روز پنجم با نام توليد ملي و رقابت پذيري و فضاي كسب و كار،‌روز ششم با نام توليد ملي و چشم انداز 1404، روز هفتم توليدملي و تحقيق و توسعه و مالكيت معنوي، روز هشتم با نام توليدملي و تامين مالي و ارزآوري ، روز نهم با نام توليد ملي و سرمايه گذاري و بالاخره روز دهم با نام توليد ملي و حماسه اقتصادي نامگذاري شده است.

وي در پايان خاطر نشان كرد: به مناسبت گرامي داشت روز ملي صنعت و معدن در استان آذربايجان شرقي 10 واحد صنعتي نيز افتتاح خواهد شد/س

برچسب ها: افتتاح ، ملی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.