اصفهان/

مرمت تعدادی از بناهای بافت تاریخی کاشان

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از مرمت بخشی از بافت تاریخی کاشان با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال و به مدت شش ماه انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، یزدانمهر گفت : تکیه سیقن،تکیه عباس آباد،گذر آداراب و گذر جنب خانه مظفری قسمت هایی از بافت تاریخی کاشان بود که مرمت و بازسازی شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان در ادامه با اشاره به اهمیت تاریخی بافت کاشان و بناهای موجود در آن یادآور شد: بافت تاریخی کاشان با وسعت تقریبی 450 هکتار مجموعه ای منسجم و به هم پیوسته و از جنبه شهرسازی تاریخی ایران بسیار ارزشمند و دارای استخوان بندی قوی و کارا بوده که متاسفانه بر اثر خیابان کشی های شطرنجی در قرن حاضر و همچنین ساخت و ساز و نوسازی فراوان و بعضا بی رویه آسیب های زیادی به آن وارد شده است.

وی تاکید کرد: این بافت در حال حاضر نیز با دارا بودن مرکز محلات ارزشمند و پویا و بناهای تاریخی فراوان با کاربری های گوناگون و علی الخصوص مجموعه ای از خانه های تاریخی زیبا،دارای ارزش های فراوانی بوده و از ذخایر و ثروت های فرهنگی قابل اتکا در جهت رشد و توسعه شهر کاشان به شمار می رود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان اظهار داشت:وجود برترین و ارزشمند ترین نمونه های بناهای مسکونی تاریخی ایران همچون خانه بروجردی،عامریها،طباطبایی و عباسیان و ... از جمله شاخصه ها و امتیازات این بافت به شمار می رود.

اضافه می نماید: بافت تاریخی کاشان ازشمال غربی به خیابان های طالقانی،رجایی و کاشانی از جنوب غربی، به خیابان های ملامحسن و بخارایی، ازجنوب شرقی به خیابان های سپیده کاشانی،ملافتح الله و غیاث الدین جمشید و از شمال شرقی به نزدیکی های جاده کمربندی منتهی می شود/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.