مديركل حفاظت محيط زيست استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک در سه ماهه نخست امسال 47 روز با کیفیت هوای ناسالم را سپری کرده که روند افزایشی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل نگران کننده است.

 

انصاري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،افزود: روزهاي با كيفيت ناسالم كلانشهر اراك در سه ماهه نخست پارسال ۲۷ روز ثبت شده بود كه در مقايسه با مدت مشابه امسال ۲۰ روز كمتر بوده است.
وي توضيح داد: بر اساس آمار مركز پايش آلودگي هواي اراك اين كلانشهر در فروردين امسال ۱۰ روز، ارديبهشت ۱۰ روز و خردادماه ۲۷ روز ناسالم را داشته است.
مديركل حفاظت محيط زيست استان مركزي بيان كرد: روزهاي آلوده در فروردين پارسال سه روز، ارديبهشت ماه ۱۰ روز و در خردادماه ۱۴ روز بوده است.
انصاري خاطرنشان كرد: بيشترين آلاينده مسوول هواي اراك در سال گذشته ذرات معلق با قطر ۱۰ ميكرون و ازن بوده كه امسال شاخص ذرات معلق با قطر كمتر از دو ونيم ميكرون نيز به آن افزوده شده و استمرار حضور اين آلاينده مشكلات جدي سيستم تنفسي و ساير بيماري ها را به همراه دارد.
وي توضيح داد: بيش از ۷۰ درصد ذرات معلق موجود در هواي كلانشهر اراك وارداتي است و ۳۰ درصد از منابع محلي منطقه است و با روند افزايشي آلودگي هوا جديت در مديريت عرصه هاي بياباني و اقدامات احياي تالاب كويري ميقان و گسترش فضاهاي سبز شهري امري اجتناب ناپذير است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.