اوباما در ابتداي سفر هفت روزه خود به آفريقا وارد پايتخت سنگال شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز چهارشنبه در نخستين مرحله از سفر هفت روزه خود به قاره آفريقا وارد شهر داکار پايتخت سنگال شد. هدف از سفر اوباما به سه کشور آفريقايي، پايان دادن به نارضايتي ها به علت تعامل اندک رئيس جمهور سياه پوست آمريکا با آفريقا در دوره نخست رياست جمهوري وي است. 
با وجود اين، وخامت حال نلسون ماندلا، رئيس جمهور محبوب پيشينِ آفريقاي جنوبي ممکن است سفر اوباما به قاره سياه را تحت الشعاع قرار دهد. 
اوباما که به همراه همسر و دو دخترش به آفريقا سفر کرده است قرار است از کشورهاي تانزانيا و آفريقاي جنوبي نيز بازديد کند. 
طبق پيش بيني ها، رئيس جمهور آمريکا به رغم نارضايتي ها از عملکرد او باز هم با استقبال گرمي در آفريقا روبرو خواهد شد. 
هنگام حرکت خودروهاي تشريفاتي حامل اوباما در خيابان هاي داکار، پرچم هاي آمريکا و عکس هاي ويژه خوشامد گويي به او در خيابان ها و ساختمان ها به چشم مي خورد. پدر اوباما متولد کنيا است و برخي اقوام او هنوز در اين کشور زندگي مي کنند، اما به رغم ارتباط خانوادگي، اوباما در طول نخستين دوره رياست جمهوري خود فقط يک روز در اين قاره بود و بيشتر زمان او براي تقويت روابط آمريکا با آسيا و آمريکاي لاتين صرف شد. 
رئيس جمهور آمريکا در سفر اخير به کشورهاي آفريقايي نيز بر روي مسائلي چون گسترش نهادهاي داخلي، فرصت سازي براي نسل جوان در آفريقا و توجه به اين قاره به عنوان بازار رو به رشد براي مشاغل آمريکايي تمرکز خواهد کرد. اوباما همچنين از دو منطقه که يادآور دوران تاريخي نژاد پرستي در آفريقا است، بازديد خواهد کرد. نخستين آنها، جزاير گوره سنگال است که قبلا مرکز تجارت برده در اقيانوس اطلس به شمار مي رفت و ديگري جزاير رابن است که زندان دوره آپارتايد در آفريقاي جنوبي بود و نلسون ماندلا هجده سال از دوران حبس بيست و هفت ساله خود را در آن سپري کرد. 
کاخ سفيد همچنين از نزديک سلامت نلسون ماندلا را که ممکن است روي برنامه سفر اوباما تأثير بگذارد، زير نظر دارد. اين رهبر نود و چهار ساله دوران مبارزه با آپارتايد، اکنون سه هفته است که به علت عود کردن دوباره مشکل عفونت ريه در بيمارستان بستري شده است. مقامات آفريقاي جنوبي نيز حال او را وخيم گزارش کرده اند. 
باراک اوباما روز چهارشنبه بعد از ورود به سنگال در مراسم خاصي شرکت نکرد. وي طبق برنامه، امروز با مکي سال رئيس جمهور سنگال و همچنين چهره هاي شاخص جامعه مدني در جزاير گوره ديدار خواهد کرد. 








برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، سنگال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار