امام جمعه اهل سنت مشهد در خصوص کشتار شیعیان مصر، اظهار کرد: کشتار مظلومانه شیعیان در هیچ یک از آموزه های دینی وجود ندارد و از دیدگاه شریعت اسلام، قرآن و احادیث مردود و مهر ابطال خورده است.

 مولوی یوسف خوش دوست، امام جمعه اهل سنت مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،اظهار کرد: دشمنان به دنبال تفرقه افکنی در بین مسلمانان هستند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قرآن کسی که مومنی را عمدا به قتل برساند، جزاء او جهنم است و در احادیث آمده است که رسول اکرم(ص) فرمودند خون و آبروی مسلمان از کعبه بالاتر است.

 

 

خوش دوست با بیان اینکه در هیچ یک از آموزه های دینی کشتار شیعیان وجود ندارد، افزود: اینگونه اقدامات یک نوع ایده و ترفند از سوی دشمنان اسلام است که در لباس اسلام هستند اما از اسلام بویی نبرده اند.

 

 

وی با اشاره به فتوای وهابیون برای کشتار شیعیان، عنوان کرد: هرکسی که فتنه ای را روشن کند و حکمی در خصوص کشتار مسلمانان بویژه شیعیان صادر کند، از لحاظ اسلام مردود است و به دور از انسانیت است.

 

 

امام جمعه اهل سنت مشهد در خصوص وظیفه مسلمانان، گفت: مسلمانان بویژه علمای شیعه و سنی باید روشنگری کنند و به شدت اینگونه اقدامات را محکوم نمایند.

 

 

وی یادآور شد: ائمه جمعه اهل سنت نیز در خطبه های نماز جمعه به روشنگری در خصوص اینگونه اقدامات خواهند پرداخت./س

 

برچسب ها: کشتار ، شیعیان ، آموزه ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.