مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از کنترل هجوم مگس های میاز به گوزن های زرد خبر داد.

احمد لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طبق‌ آخرین آمار تلفات گوزن های زرد به 39 راس رسیده و خوشبختانه طی 3 روز گذشته تلفات جدیدی مشاهده نشده است.

طبق نظر دامپزشکان داروهای خوراکی که داخل آبشخورها ریخته می شود به دلیل این که هم تقویتی است و هم ضد کنه تا حدودی توانسته بیماری را کنترل کند.

وی ادامه داد: روزانه این داروی خوراکی را به آبشخور اضافه می کنیم و همچنین یک روز در میان آب آن را تعویض می کنیم تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

لاهیجان زاده اضافه کرد: همچنین آبگیری ایجاد کرده ایم تا گوزن ها در آن آب تنی کنند که این کار باعث می شود کنه ها از روی بدنشان کنده شود به این ترتیب بستر مناسب برای ورود مگس میاز از بین می رود، که رد پای حیوان در اطراف آبگیر نشان از ورود آن ها دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطر نشان کرد: علاوه بر این که با گرم شدن هوا تعداد مگس ها هم کم شده قرار است هفته آینده یک حشره شناس به این منطقه سفر کند با نمونه گیری از این مگس مطالعات خود را آغاز کند تا اطلاعات بیشتری از این حشره و نحوه مبارزه با آن مشخص شود.

لاهیجان زاده در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون این بیماری به جز در تعداد کمی خرگوش خوشبختانه در گونه های دیگر مشاهده نشده است./ف

برچسب ها: محیط زیست ، مگس ، گوزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار