قائم مقام معاونت آموزشی سازمان نظام روانشناسی کشور آشنایی با مهارت های زناشویی را راهبردی برای ایجاد تعاملات هرچه بیشتر میان زوجین عنوان کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، ناصر صبحی قراملکی در کارگاه تخصصی «مهارت های زناشویی در تعاملات زوج و خانواده» که ویژه مشاوران و روانشناسان استانی برگزار شد، اظهار داشت: خانواده به عنوان یک سیستم اجتماعی - فرهنگی تلقی می شود که دارای دارای یک ساختار قدرت است و به وسیله آن اشکال مختلفی از ارتباط بروز می کرده و اعضا طی آن با هم رابطه ای عمیق و چند لایه دارند.
وی که هدف کلی از برگزاری این کارگاه را آشنایی با مهارت های زناشویی و کاربرد آنها در تعاملات زوج و خانواده عنوان کرد، افزود: یک زندگی مشترک موفق و رضایت‌بخش، استوار و شاد، بدون آگاهی و کسب مهارت‌های لازم و به صورت تصادفی، به وجود نمی‌آید.
قائم مقام معاونت آموزشی سازمان نظام روانشناسی کشور ادامه داد: برای داشتن زندگی مشترک رضایت‌بخش و پربارتر و همچنین ارتباط شایسته تر زوجین با یکدیگر، باید شیوه و ابزارهای مثبت و سازنده و در واقع مهارت های زناشویی را آموخت تا به این وسیله زوجین تعاملات مناسب تری را میان یکدیگر برقرار کنند.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این کارگاه از جمله آشنایی با سیستم خانواده و چگونگی شکل گیری تعاملات در میان زوج و اعضای خانواده، بکارگیری و تقویت استفاده از پل های ارتباطی در تعاملات زوج و خانواده و همچنین پیشگیری و کاهش موانع ارتباطی در تعاملات زوج و خانواده، اظهار داشت: آشنایی با مهارت تقویت دوجانبه، کاربرد تقویت دوجانبه در تعاملات زوج و خانواده و کاربرد مهارت حل اختلاف در حل اختلافات زوجین و خانواده می تواند موجبات تقویت ارتباط موثر و شفاف در میان آنها را فراهم کند.
شایان ذکر است که کارگاه تخصصی «مهارت های زناشویی در تعاملات زوج و خانواده» با حضور ناصر صبحی قراملکی قائم مقام معاونت آموزشی سازمان نظام روانشناسی به همت مرکز مشاوره و خانواده موسسه جوانان آستان قدس (آستان مهر) ویژه مشاوران و روانشناسان استانی برگزار شد./س

برچسب ها: راهبرد ، تعامل ، زوجین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.