سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز چهارشنبه تاکيد کرد ادوارد اسنودن، مشاور پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا که برنامه هاي جاسوسي دولت آمريکا را افشا کرده ، قوانين روسيه را نقض نکرده است و حق دارد از روسيه به هر جا که مي خواهد برود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، وزير امور خارجه روسيه گفت ادوارد اسنودن قوانين و مقررات روسيه را زير پا نگذاشته و از مرزهاي روسيه نگذشته است وي در حال حاضر در سالن ترانزيت فرودگاه مسکو به سر مي برد و حق دارد از روسيه به هر کشوري که مايل است، پرواز کند.
لاوروف  که در گفتگو با خبرگزاري ايتارتاس روسيه سخن مي گفت و مصاحبه اش در پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه روسيه منتشر شد، خاطر نشان کرد همان گونه که ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه گفته است، ادوارد اسنودن يک فرد آزاد است و از لحاظ حقوقي روسيه نمي تواند او را توبيخ يا بازداشت کند. 
ولاديمير پوتين روز سه شنبه در کنفرانسي مطبوعاتي در منطقه تورکو در فنلاند تاکيد کرد ادوارد اسنودن که مقامات آمريکايي به شدت به دنبال بازداشت يا استرداد وي به آمريکا هستند، در سالن ترانزيت فرودگاه مسکو به سر مي برد و مسکو نيز قصد ندارد وي را به آمريکا تحويل دهد. به گفته پوتين، اسنودن به عنوان مسافر ترانزيت وارد فرودگاه مسکو شده است و به همين علت نيازي به رواديد يا مدرک ديگري ندارد. پوتين ورود اسنودن به مسکو را براي مقامات روسيه کاملا غيرمنتظره دانست و گفت :« اسنودن فردي آزاد است که هر چه زودتر مقصد نهايي خود را انتخاب کند هم براي او و هم براي ما بهتر است.
 مقامات آمريکايي همچنان خواستار بازداشت و استرداد اسنودن به کشورشان هستند اما اسنودن از يکشنبه گذشته که از طريق هنگ کنگ وارد فرودگاه مسکو شد ديگر ديده نشده است. اين مامور سابق آژانس امنيت ملي آمريکا، ضمن افشاي برنامه هاي جاسوسي دولت آمريکا برضد شهروندان اين کشور، با انتشار مطالبي در روزنامه هاي هنگ کنگ، دولت آمريکا را به جاسوسي بر ضد چين متهم کرده و با اين کار خشم مقامات پکن را برضد واشنگتن برانگيخته است. 








برچسب ها: بین الملل ، لاوروف ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار