بروجردی در دیدار با سفیر ارمنستان:

ایران و ارمنستان زمینه‌های فراوانی برای همکاری نزدیک دارند

گریگور آراکلیان سفیر جمهوری ارمنستان در تهران ظهر امروز چهارشنبه (۵تیرما ۹۲) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، "علاءالدین بروجردی" در دیدار با سفیر ارمنستان، پیوندهای دوستانه تاریخی دو ملت را بستر مناسبی برای رشد و توسعه همکاری فیمابین در عرصه‌های گوناگون خواند و افزود: حسن همجواری و وجود اشتراکات فراوان میان ایران و ارمنستان زمینه‌های فراوانی برای همکاری نزدیک دو کشور پیرامون موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه‌ای فراهم آورده است.
 
وی بر این اساس بر حمایت از توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت مراوات اقتصادی و بازرگانی، بر بهره‌گیری از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی و بازرگانی فیمابین تاکید کرد.
 
وی در همین زمینه نقش همکاری‌های پارلمانی را در شناخت امکانات و زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی بسیار بااهمیت برشمرد.
 
بروجردی همچنین خواستار افزایش رایزنی و مراودات فیمابین کمیسیون‌های سیاست خارجی در مجالس دو کشور شد.
 
گریگور آراکلیان سفیرارمنستان در تهران نیز در این دیدار با تبریک برگزاری پرشور و موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ایران نسبت به بسط و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در آینده ابراز امیدواری کرد.   
 
وی بر این اساس از عزم و اراده دولت و پارلمان ارمنستان برای گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین خبر داد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه‌های مختلف استفاده کرد.
 
انتهاي پیام/

برچسب ها: پارلمانی ، نقش ، همکاری ، رایزنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار