مردم نوشهر با تجمع مقابل "ايستگاه تحقيقات جنگل و مراتع نوشهر" نسبت به تخريب باغ گياه‌شناسي اين شهر اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، "باغ‌ گيا‌ه‌شناسي نوشهر" در سال 1333 در مساحتي به وسعت 38.5 هکتار در نوشهر ايجاد شد که گونه‌اي مختلف گياهي و درختچه‌هاي نادر از سرتاسر جهان در اين باغ جمع‌آوري شد.

موضوع تخريب اين باغ چند سالي است که هر از چندگاهي مطرح و سپس به فراموشي سپرده مي‌شد اما اين بار موضوع جدي شد به طوري که با اعلام مسئولان ذيربط اجازه داده شد تا دو هکتار از اين باغ  براي احداث جاده به منظور توسعه بندر بوشهر تخريب شود چرا که  قاسم احمدي‌لاشکي نماينده بوشهر روز گذشته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اين موضوع را تائيد کرد و گفت: "اين پارک حدود 38.5 هکتار است که سابقه 50 ساله داشته و در صورت احداث جاده از کنار اين پارک حدود 2 هکتار از بين مي‌رود ضمن آنکه در اين مسير گونه‌هاي گياهي مهمي وجود ندارد".

البته علي ايرانپور عضو کميسيو کشاورزي نيز در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: پرونده تخريب باغ گياه‌شناسي نوشهر را در جلسه کميسيون کشاورزي مطرح و  پيگيري خواهم کرد.

اما ماجراي تخريب باغ گياه‌شناسي نوشهر به اينجا ختم نشد و امروز مردم اين شهر با تجمع مقابل  "ايستگاه تحقيقات جنگل و مراتع نوشهر" نسبت به اين اقدام اعتراض کردند.





















انتهاي‌ پيام/

برچسب ها: نوشهر ، باغ ، گیاه ، شناسی ، تجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار