با توجه به بررسی های طرح سنجش و پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و جلساتی که با آموزش و پرورش و سازمان سنجش داریم گام به گام به تغییر آزمون های ورودی نزدیک می شویم.

دکتر جواد هروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دستاوردهای تغییر ماهیت آزمون های ورودی دانشگاه در سطح جامعه مثبت بوده است و به نوعی آن ترس و دلهره ای که از کنکور وجود داشت از بین رفته است.

وی تصریح کرد: با تلاش هایی که می شود گام به گام شرایط ورود به دانشگاه بهتر می شود و به طور قطع ما در سال 95 شیوه جدیدی در پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید آگاهی دانش آموزان را نسبت به کسب معدل قابل قبول در دانشگاه ها بالا برند و دانش آموزان را برای شیوه جدید پذیرش دانشجو پله پله آماده سازند.

وی تصریح کرد: اعمال درصدی سابقه تحصیلی در کنکور هم سال به سال افزوده می شود و دانش آموزان بايد با مراقبت های بیشتری نسبت به گذراندن سه سال متوسط خود گام بردارند.

وی یادآور شد: با این شیوه به تنها کمبود ظرفیتی پیش می آید بلکه دانش آموزان هم با قدرت تشخیصی بیشتری وارد دانشگاه می شوند./ع2
برچسب ها: کنکور ، آموزش ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار