نخستین جشنواره تجارب برتر ویژه ناظران فنی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور استاندار و مسئولان جهاد کشاورزی در زاهدان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، دبیر نخستین جشنواره تجارب برتر درحاشیه برگزاری این جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را انتقال تجربیات و بکارگیری دانش بومی در طرح های کشاورزی و همچنین آشنایی کارشناسان و کشاورزان با این تجربیات عنوان کرد.

عباس نورزایی در این رابطه اظهار داشت: از تعداد 146 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد 107 اثر به عنوان تجربه پذیرفته شده و تعداد 39 اثر به عنوان ایده های برتر شناخته شده است.

وی افزود: از تعداد 107 تجربه پذیرفته شده نیز تعداد 40 تجربه به عنوان آثار برگزیده، تعداد 10 اثر به عنوان تجربه برتر، تعداد 30 اثر نیز به عنوان آثار واجد دریافت جایزه و 67 تجربه نیز شایسته تقدیر شناخته شده است.

وی ادامه داد: حاصل تلاش و اثار تعداد 87 نفر از ناظران فنی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان به منظور اشنایی بیشتر فعالان این بخش در قالب نمایشگاهی با عنوان «فن برتر» در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

نورزایی با اشاره به اهمیت تجارب بومی گفت: تجارب بومی از شیوه های بیرونی و وارداتی بسیار ارزان تر و برای بکارگیری در طرح های استانی به سرمایه گذاری اندکی نیاز دارد.

وی یادآور شد: با توجه به گستردگی نیاز های عمومی در جهان و به مواد غذایی و از طرفی آسیب پذیری منابع طبیعی باقیمانده لذا الگوی مورد نیاز کشاورزی پایدار باید آمیزه ای از دانش و تجارب فنی و بومی باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.