رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه ابراز داشت: توجه ویژه دولت آینده به بخش کشاورزی می تواند چرخه اقتصادی کشور را هرچه بیشتر رونق بخشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی اشرف منصوری بخش کشاورزی را یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور خواند که می تواند چرخه اقتصاد کشور را با آهنگ سریع تری به حرکت درآورد.

وی یکی از مشکلات اساسی پیش روی بخش کشاورزی را نوسانات قیمت در این بخش عنوان و خاطر نشان کرد: همین مسئله سبب می شود تا کشاورزان و تولید کنندگان آسیب های جدی ببینند.

منصوری در ادامه خواستار کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی از طریق هدایت بخشی از یارانه ها به حوزه کشاورزی به عنوان یکی دیگر از انتظارات از دولت آینده شد.

وی معتقد است؛ تامین به موقع نهاده های مورد نیاز در بخش کشاورزی نظیر بذر، سم، کود، ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی و... بایستی به عنوان یکی دیگراز اولویت های دولت جدید مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه توسعه سیستم های نوین آبیاری و تامین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی نیزبایستیاز اولویت های دولت جدید قرار گیرد، تاکید کرد: پرداختن به این مسئله می تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش بهره وری مصرف آب، توسعه اراضی آبی، افزایش میزان تولید، کاهش هزینه های کشاورزان و... داشته باشد.

منصوری با بیان اینکه بازنگری در نظام بهره وری اراضی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، تاکید کرد: این مهم نیازمند برخورداری از یک قانون جامع است که بایستی با همکاری مجلس تدوین شود.

منصوری در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار توجه هرچه بیشتر دولت آینده به زیر ساخت های بخش کشاورزی شد و عنوان کرد: پرداختن به این مهم می تواند نقش موثری در افزایش میزان تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال زایی هرچه بیشتر این بخش داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس افزایش پوشش بیمه ای انواع محصولات کشاورزی را به عنوان یکی از مهم ترین خواسته های کشاورزان و مجموعه جهادکشاورزی مطرح کرد و ابراز داشت: با توجه به ریسک پذیری بالای فعالیت در عرصه کشاورزی به نظر می رسد خسارت ها به گونه ای پرداخت شوند که بتوانند پاسخگوی هزینه های تولید باشند.

منصوری توسعه تولید محصولات سالم را به عنوان یکی دیگر از انتظارات بخش کشاورزی از دولت آینده مطرح و خاطر نشان کرد: این مهم در سایه استفاده کمتر از سموم و افزایش مبارزه بیولوژیکی تحقق خواهد یافت.

وی نهادینه کردن صادرات و واردات در بخش کشاورزی را یکی دیگر از انتظارات بخش کشاورزی از دولت آینده دانست و تاکید کرد: دستیابی به این مهم با نگرش کمک به تولید کنندگان عملیاتی خواهد شد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، توجه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.