مانور سراسری طرح اضطراری فرودگاه اردبیل در قالب سانحه فرضی سقوط هواپیما با حضور نیروهای ایمنی زمینی و امدادی این فرودگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مدیرکل شرکت فرودگاه های استان اردبیل گفت: مانور طرح اضطراری با هدف آمادگی بیشتر نیروهای ایمنی زمینی این فرودگاه انجام شد.

مصطفی صفایی پیشگیری از حوادث احتمالی را از اهداف اولیه این طرح عنوان کرد و افزود: آزمایش و عکس العمل پرسنل فرودگاه در وضعیتهای اضطراری و افزایش تعامل و همکاری ارگانهای داخلی و نهادهای امنیتی، انتظامی و امداد نجات خارج فرودگاهی از دیگر اهداف برگزاری مانور بود.

وی اضافه کرد: این اهداف در راستای کاهش میزان تلفات جانی و مالی و آسیب دیدگی در تمام زمینه ها پیگیری و اجرا می شود.

مدیرکل شرکت فرودگاه های استان نیروهای ایمنی زمینی فرودگاه را به عنوان تیم اولیه از اصلی ترین نیروهای شرکت کننده در این مانور برشمرد و ابراز داشت: علاوه بر این مراکز اورژانس، پزشک قانونی، آتش نشانی، پلیس راه، نیروهای انتظامی و امنیتی و... نیز در مانور طرح اضطراری فرودگاه اردبیل شرکت داشتند.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن این مانور تصریح کرد: عملکرد نیروهای ایمنی زمینی فرودگاه اردبیل با زمان کمتر از استانداردهای تعیین شده بسیار مثبت بود و این نیروها در کوتاه ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و در کمتر از چند دقیقه آتش را خاموش کردند.

صفایی با بیان اینکه در این مانور مشخص شد که هماهنگی خوبی بین نیروهای امدادی فرودگاه و نیروهای خارج از فرودگاه ایجاد شده است،ياداور شد: زمان بندی هر کدام از نیروهای فعال در مانور محاسبه و اعلام خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری سه مانور طرح اضطراری طی پنج ساله گذشته در این فرودگاه خبر داد و عنوان کرد: اما این مانور با مانورهای برگزار شده اجرای آن طبق استانداردها و دستورالعملهای بین المللی دقیق تر و نظارت بیشتر بود./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.