عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور! هنوز بویی از عدالت گفتمانی دولت شما به شهرستان ملکان نرسیده است، انتظار این بود که حرف آشکار مردم منطقه از زبان امام جمعه موقت این شهر جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران شهروز افخمی نماینده مردم ملکان در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 5 تیرماه) با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد گفت: به رئیس‌جمهور منتخب حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی  تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در سایه ظرفیت‌های بالای قانون اساسی، نعمت بزرگ ولایت فقیه و تجارب بزرگ دولت‌های گذشته در عرصه‌های مختلف با عنوان عبرت از گذشته برای چراغ راه آینده و با تکيه بر منابع شایسته و متدین انسانی، همچنین منابع مادی و معنوی عظیم کشور و پشتیبانی ایشان بتواند به وظیفه خطیر و مهم خویش در این زمان حساس در تاریخ و در مسیر پیچ‌های تاریخی همراه با امتحان الهی در خدمت به انقلاب و مردم کشورمان موفق باشد.
 
وي در ادامه خطاب به محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور ! هنوز بویی از عدالت گفتمانی دولت شما به شهرستان ملکان نرسیده است، انتظار این بود که حرف آشکار مردم منطقه از زبان امام جمعه موقت این شهر جدی گرفته شود، همانگونه که در نامه تقدیمی حضوری پیشنهاد شد، تهیه عملکرد دولت‌های پنجم تا دهم را در فعالیت‌های منجر به تولید و اشتغال در شهرستان ملکان خواستار شدم این درحالی است که هیچ پاسخی از آن دریافت نکردم.
 
نماينده ملکان افزود: امروز شهرستان ملکان علی‌رغم داشتن 11 هزار باغ انگور و تولید بیش از 240 تن انگور مرغوب از نوع کشمش صادراتی، کشاورزی‌اش به روش سنتی اداره می‌شود و عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در عرصه مدیریتی و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در فقر و ضعف شدید قرار دارد.
 
افخمی تأکید کرد: پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در شهرستان ملکان بنا به اذعان مسئولان ارشد کشور حداقل 10 سال از عملکرد معمولی و مورد انتظار عقب است، همچنین در بخش آب و تأسیسات زیربنایی کشور ملکان تنها شهرستانی است که تاکنون با داشتن رودخانه‌های دائمی و فصلی تاکنون حتی یک متر مکعب آب سطحی را مهار نکرده است.
 
افخمی تصریح کرد: شهرستان ملکان تنها شهرستانی در کشور است که بین مرکز و بخش به طور 8 کیلومتر راه مناسب ندارد و پروژه‌هاي نیمه‌تمام این شهرستان نمونه بارز این موضوع است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: در اجرای طرح‌های آبرسانی، ملکان تنها شهرستانی است که روستاهای بالای سه هزار نفر جمعیت برای تبدیل به شهر فاقد اجرای طرح‌های هادی روستایی است همچنین در بخش زیربنایی فرهنگی، عقب‌ماندگی‌های فاحشی در شهرستان حاکم است که تنها در شهرستانی که بالای سه هزار نفر جمعیت دارد تنها یک کتابخانه وجود دارد.
 
نماینده مردم ملکان در پایان خاطرنشان کرد: وزیر نیرو قول رفع مشکل 30 ساله تعویض پل‌های منتهی به روستاهای حوزه شهرستان ملکان روی کانال اصلی رود زرینه را داده بنابراین خواستار پیگیری و اقدام عملی در خصوص هستم، همچنین از وزیر بهداشت می‌خواهم در اجرای وعده‌هایی برای برون رفت از فقر و احداث بیمارستان در این شهرستان تلاش کند.   
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار