مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:بهمناسبت هفته ادبیات کودک و نوجوان دو کتاب به نامهای «آذریاد» و «یار آینه دار» که در خصوص شخصیت و سیره مرحوم آذر یزدی است رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد/

"بهرام عبدالحسینی" با بیان اینکه از تاریخ 12تا 18تیر هفته ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است، از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت اين هفتهو سالگرد مرحوم آذریزدی در استان يزد خبر داد.

وي با اشاره به اينكه در اين هفته از پوستر و فراخوان تصویرگری آذر یزدی رونمایی می شودادامه داد: با رونمایی از این فراخوان درصدد برگزاری جشنواره هنری در خور شان آذریزدی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک در یزد خبر داد و گفت: این نمایشگاه توسط شرکت تعاونی ناشران به مدت یک هفته برگزار می شود.

وی گفت: دو شماره ویژه نامه تخصصی نیز در خصوص آذریزدی توسط مطبوعات محلی یزد چاپ و منتشر می شود.

این مقام مسئول افزود: با همکاری این اداره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد مراسمی با حضور مسئولان و کودکان یزدی به مناسبت گرامیداشت آذر یزدی برپا خواهد شد.

به گفته وی در این برنامه پاسداشت،برنامه های نظیر قصه گویی،کلیپ آذر،سخنرانی دوستداران آذر یزدی و...اجراخواهدشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزاری کارگاه آموزشی ادبیات کودک با حضور اساتید شناخته شده و صاحبنظرو همچنین کارگاههای نقد کتاب را از دیگر برنامه های هفته ادبیات کودک و نوجوان و سالگرد مرحوم آذریزدی اعلام کرد.

عبدالحسینی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز ساماندهی مقبره آذر یزدی اشاره کرد و گفت: ساماندهی مقبره آذر یزدی شروع شده است.

این مقام مسئول از دیگر دستگاههای مرتبط به این بخش درخواست نمود: به تعهدات خود در این بخش عمل نمایند./س

برچسب ها: کتاب ، آذریزدی ، سیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.