رقابت های پرآوازه تور دو فرانس از شنبه آینده در فرانسه آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تور دو فرانس رقابت چند مرحله ای و سالیانه است که از سال 1903 سالیانه در فرانسه برگزار می شود.

این رقابت معمولا در فرانسه آغاز و در این کشور نیز پایان می یابد و گاها گذری نیز به کشورهای همسایه می زند.

اولین دور این رقابت ها در سال 1903 برگزار و از آن زمان تا بحال فقط در زمان دو جنگ جهانی متوقف شده است.

این رقابت یکی از اصلی ترین رقابت یکی از اصلی ترین رقابت های VCI، فدراسیون جهانی دوچرخه سواری است در نتیجه قوی ترین تیم های این فدراسیون جهانی دوچرخه سواری است در نتیجه قوی ترین تیم های این فدراسیون جهانی نیز در آن شرکت می کنند.

تور دو فرانس در ابتدا تنها با حضور دوچرخه سواران از فرانسه برگزار شده اما سالهاست که این محدودیت شکسته شده و برگزاری دوره های متنوع و متوالی و نامدار شدن تورنمنت تیم های بین المللی از تمام کشورهای دنیا درخواست حضور در آن را پیدا کردند و حالا این تورنومنت به یکی از بهترین ها در نوع خود تبدیل شده است.

نوع مدرن و تازه تور دو فرانس در طول 23 روز با پشت سر گذاشتن 21 مرحله توسط دوچرخه سواران برگزار می شود و به طور تقریبی 3200 کیلومتر را در بر خواهد گرفت.

تعداد تیم ها غالبا بین 20 تا22 تیم شرکت کننده خواهد بود که در هر کدام از آنها 9 دوچرخه سوار حضور پیدا می کنند.

در هر مرحله زمان دوچرخه سواران ثبت می شود و دوچرخه سواری که کمترین زمان در مجموع را کسب کند پیروز خواهد بود. اما آنچه به این رقابت ها اهمیت می بخشد، مسابقاتی است که در دل آن شکل می گیرد، همچون رده بندی اسپرنیترها، رده بندی کوهستان رده بندی نوجوانان، رده بندی زیر 26 سال و رده بندی عمومی از دیگر جذابیت های این مسابقه این است که در جاده هایی بسیار پرخطر برگزار می شود و هیجان رقابت را دوچندان می کند.

البته این رقابت ها و این نوع هیجان حادثه هایی را  نیز در بر داشته که تا به حال به مرگ 11 دوچرخه سوار در ادوار مختلف این رقابت ها انجامیده است. در این میان به غیر از دوچرخه سواران افراد دیگری نیز دچار حادثه شده اند. جمله حوادث سالهای 2000 ، 2002 و 2009 در طی آن چند تماشاگر خردسال فوت کردند.

در سال 2000 یک تماشاگر 12 ساله با یکی از کاروانهای این تور تصادف و کشته شد در سال 2002 پسری 7 ساله به علت دویدن در جلوی کاروان کشته شد و در سال 2009 یک تماشاگر 60 ساله به علت دویدن در جلوی خط پایان توسط یک پلیس موتور سوار کشته شد.

از جمله اتفاقات مهم دیگر این رقابت ها می توان به ماجرای پر سر و صدای دوپینگ لنس آرمسترانگ قهرمان 7 دور رقابت ها اشاره کرد که سروصدای زیادی به پا کرد و جامعه ی دوچرخه سواری را با سرافکندگی روبرو کرد وی به دنبال تصمیم فدراسیون جهانی دوچرخه سواری ملزم به باز پس دادن تمام مدال های خود شد و وی برای همیشه از حضور در رقابت های دوچرخه سواری محروم گشت.

تور دو فرانس 2013

این دور از رقابت های تور دو فرانس از روز شنبه در جزیره کورس جزیره ای فرانسوی در جنوب فرانسه و در دریای مدیترانه آغاز به کار خواهد کرد.

مسابقات این دور در 21 مرحله برگزاری و 403/3 کیلومتر پوشش خواهد داد. این جزیره 3 مرحله از رقابت ها را میزبان خواهد بود و این دور از رقابتهای تور دو فرانس طوری طراحی شده که دومین رقابت بعد از سال 1988 خواهد بود که در خارج از خاک فرانسه برگزار نمی شود.

در این دور از رقابت ها 7 مرحله در جاده ی صاف ، 6 مرحله کوهستانی ، 2 مرحله تایم تریل فردی و 1 مرحله تایم تریل گروهی در بر خواهد داشت.

این دور با حضور 19 تیم از حرفه ای های فدراسیون جهانی دوچرخه سواری برگزار می شود./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار