عیسی ساوه شمشکی گفت: در سفری که به تاجیکستان داشتم گزارشی از ایستگاه ها و امکانات اسکی تاجیکستان تهیه و به فدراسیون جهانی ارسال کردیم.

عیسی ساوه شمشکی رئیس فدراسیون اسکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: آتش سوزی اخیر پیست بین المللی دیزین ارتباطی به فدراسیون پیدا نمی کند چرا که دیزین متعلق به شرکت توسعه اماکن ورزشی می باشد و اجاره داده شده است.

ساوه شمشکی در خصوص سفر به تاجیکستان عنوان  کرد: بنابر این درخواست فدراسیون اسکی تاجیکستان و با همکاری کمیته ملی المپیک از ما دعوتی به عمل آمد که به تاجیکستان برویم تا کمکی در خصوص گزارش وضعیت اسکی خود از ما بگیرند تا برای توسعه ورزش خود اقداماتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: این درخواست به کنفدراسیون اسکی آسیا ارسال شده بود که از آن جایی که من نائب رئیس این کنفدراسیون هستم پیشنهاد شد که سفر توسط من انجام شود.

ساوه شمشکی بیان داشت: در سفری که به تاجیکستان داشتم ایستگاه اسکی این کشور و امکانات و تجهیزاتش را مشاهده و گزارش مشترکی در این خصوص تهیه کردیم و برای فدراسیون جهانی ارسال کردیم.

وی تاکید داشت: تاجیکستان قبل از فروپاشی شوروی سابقه امکانات خوبی داشت. هتل با 300 اتاق و پیست اسکی مجهز به تل اسکی و تله کابین که البته 40درصد آن نصب شد و مابقی آن با فروپاشی شوروی ناتمام ماند. حالا تاجیک ها می خواهند کارهای نیمه تمام خود را ادامه بدهند.

وی ادامه داد: تاجیکستان هم چنین علاقه مند است تا مدرسانی از ایران به تیم و ورزشکاران اسکی این کشور آموزش بدهند تا آن ها برای کسب سهمیه المپیک آماده شوند.

*هزینه کمپ تیم منتخب آسیا به عهده فدراسیون جهانی است

ساوه شمشکی در خصوص کمپ تیم منتخب آسیا عنوان داشت: در سال 90 میزبان مسابقات جهانی آسیا بودیم که براساس گزارش کنفدراسیون آسیا تصمیم گرفته شد تا توجه به کیفیت بالای میزبانی ما در آن دوره، مجددا در سال 1392نیز ما میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان آسیا باشیم.

وی افزود: پیشنهاد دادیم تا قبل از مسابقات یک کمپ در ایران آغاز به کار کند که ورزشکاران بتوانند در این کمپ به مدت 10 روز تمرین کنند.

وی تأکید داشت: پیش از این کمتر اتفاقی می افتاد که کمپ به کشورهای آسیایی داده شود اما خوشبختانه امسال این مسئولیت به ما سپرده شد البته هزینه برگزاری این کمپ را خود فدراسیون جهانی می پردازد.

وی ادامه داد: تمرینات در این کمپ به مدت 10 روز توسط 15 کشور زیر نظر مربیان باتجربه آغاز می شود و مسابقات قهرمانی جوانان آسیا نیز در اسفند ماه برگزار می شود و ما میزبان دوباره این رقابت ها خواهیم بود.

**کل هزینه مربی صحرانوردی بر عهده فدراسیون بولیوی است

ساوه شمشکی در مورد درخواست فدراسیون اسکی بولیوی بیان داشت: فدراسیون اسکی بولیوی درخواست کرده است تا با توجه به فصل زمستان در این کشور، مربی صحرانوردی از ایران به این کشور فرستاده شود تا به اسکی بازان آنها آموزش دهد.

قرار شده است تا همه هزینه های مربی توسط فدراسیون اسکی بولیوی پرداخت شود./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار