رئيس‌جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران امروز اين استعداد را دارد که به صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزي تبديل شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح همزمان 4215 پروژه بخش کشاورزي در سراسر کشور، رونمايي از 8 دستاورد شاخص تحقيقات، کشاورزي و بهره‌برداري از نخستين گلخانه پيشرفته کشت محصولات «تراريخته» ايران با بيان اينکه امروز در همه بخش‌هاي کشور از جمله کشاورزي، شاهد حرکت به سمت قله‌ها هستيم، گفت: امروز فضاي کار انديشه و تصميم‌گيري در کشور متفاوت بوده و هدف‌گذاري‌ها براي رسيدن به مرزهاي دانش و تأمين نيازهاي کشور و استفاده از ظرفيت‌هاي اين آب و خاک متعالي است.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به پروژه‌هاي افتتاح شده در اين مراسم، ضمن تقدير از دست‌اندرکاران و متخصصان که دلسوزانه براي تعالي و پيشرفت ايران عزيز تلاش مي‌کنند، تصريح کرد: همانگونه که در طبيعت استعدادها رشد و نمو وجود دارد، آفت نيز وجود دارد که عملکرد واحد سطح و کيفيت محصولات را کاهش داده و هزينه‌هايي براي دفع آن برجا مي‌گذارد و ايجاد گلخانه کشت محصولات «تراريخته» در راستاي استفاده از توانايي مقابله طبيعي با آفت‌ها است که در اين راستا استعدادها و قواي ناميه يک گياه ديگر منتقل مي‌شود که اين يک پيشرفت بوده و در مرزهاي دانش امروز قرار دارد.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينکه دستيابي به اين فناوري به معناي است که ما توانايي آن را داريم تا يک ويژگي را از موجودي به موجود ديگر منتقل کنيم، تصريح کرد: با بهره‌گيري از اين دانش، مي‌توان به پيش رفت و کاري کرد که بسياري از بيماري‌ها از بين برود و در حقيقت دستيابي به اين دانش فضايي بي‌انتها در برابر دانشمندان قرار گرفته که مي‌توان از آن بهره‌هاي بسياري برد.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه در وزارت جهاد کشاورزي فعاليت‌هاي بسيار خوبي شکل گرفته، اظهار داشت: برخي که در جريان اين اقدامات نبوده يا در برابر کارهاي بزرگ عاجز هستند، اين اقدامات را باور نداشته و مي‌خواهند آنها را در برابر عجز خود کوچک بشمارند.
 
احمدي‌نژاد اظهار داشت: کسي که خود را باور کرده تا تصميم بگيرد، مي‌تواند کارهاي بسيار بزرگي را انجام دهد، چرا که طبيعت و ساير موجودات در طبع انسان قرار دارد.
 
وي تأکيد کرد: بايد به جايي برسيم تا از همه استعداد خاص استفاده کرده و با دنيا تبادل داشته باشيم.
 
رئيس‌جمهور با بيان اينکه امروز قطار حرکت ملت ايران با شتاب بسيار بالايي رو به جلو پيش مي‌رود، تصريح کرد: هيچ‌کس نمي‌تواند مانع از حرکت پرشتاب قطار ملت ايران شود.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه ويژگي گلخانه کشت محصولات «تراريخته» انتقال ويژگي‌هاي گياهان به يکديگر است، اظهار اميدواري کرد که به جايي برسيم تا بتوانيم شأن، اخلاق، ايمان و شجاعت را ميان انسان‌ها منتقل کنيم.
 
پيش از سخنان رئيس‌جمهور وزير جهاد کشاورزي و معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور گزارشي از برنامه‌هاي اجرا شده در راستاي اجراي پروژه‌هاي کشاورزي در سراسر کشور و دستاوردهاي جديد تحقيقات کشاورزي را ارائه کردند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار