وزیر امور خارجه لبنان در حاشیه سفر یکروزه به اصفهان ، بر گسترش روابط لبنان با استان اصفهان بین دو کشور تأکید کرد."

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان عدنان منصور در دیدار با استاندار اصفهان، یادآور شد: اصفهان در مقایسه با سفری که چند سال پیش به این شهر زیبا و تاریخی داشتم، خوشبختانه رشد فزاینده و پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در تمام زمینه ها می توان این رشد و پیشرفت را مشاهده نمود، افزود: این مسئله مرهون مدیریت خوب و پیگیری جدی مسائل توسط مدیران استان بوده است.

وزیر امور خارجه لبنان به ظرفیت های فوق العاده اصفهان در تمام زمینه های فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، علمی و فنی و همچنین وجود مراکز تاریخی منحصر به فرد در این شهر اشاره کرد و افزود: این شهر با وجود این ویژگیهای خاص می تواند سالیانه میزبان و پذیرای بیش از 5 میلیون گردشگر باشد.

در این دیدار استاندار اصفهان نیز با اشاره به ظرفیت های بالای استان اصفهان در زمینه های مختلف خواستار تعمیق روابط بین اصفهان و کشور لبنان شد.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه مشترکات فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: این دیدار می‌تواند زمینه مناسبی برای گسترش مناسبات فرهنگی و شناسایی ظرفیت ها جهت سرمایه گذاری فراهم نماید.

وی گردشگری پزشکی، همکاری مابین رادیو و تلویزیون استان اصفهان و کشور لبنان و دایر نمودن خط هوایی مستقیم اصفهان-بیروت را از جمله مواردی دانست که می تواند محور مذاکرات طرفین باشد./س

برچسب ها: اصفهان ، روابط ، با لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.