پزشکان به مادران شیرده توصیه اکید دارند که برای سلامت و همین طور موفقیت کودک خود حتماً به او شیرمادر در صورت امکان بدهند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان به تازگی با تحقیق بر روی حدود 17 هزار نوزاد که گروهی از آن ها شیر مادر می خورده اند و گروه دیگر شیر خشک پی برده اند که کودکان گروه اول تا 24 درصد در زندگی خود در بزرگسالی موفق تر خواهند بود.

گفتنی است پزشکان در بازه های زمانی خاص به طور مرتب وضعیت سلامت و موقعیت های کاری و درسی این کودکان را بررسی کرده اند و متوجه شده اند که کودکانی که شیر مادر خورده اند در درس، روابط اجتماعی و همینطور تصمیم گیری های کاری و خانوادگی موفق تر از حتی والدین خود شده اند.

بررسی ها نشان می دهند که علت اصلی این موفقیت کودکان به خاطر مصرف مواد مغذی موجود در شیر مادر است که سبب رشد و توسعه مغزی بهتر در کودک می شود.

این عامل موجب می شود تا فرد قدرت تفکر بهتر در کنار مهارت های استدلالی را به دست بیاورد و بتواند فرد موفقی در بزرگسالی شود.

تغذیه با شیرمادر در صورتی که مادر داروی خاصی را مصرف نمی کند با موافقت و تجویز پزشک متخصص باعث کسب مزایای بی شمار برای کودک از جمله توانایی تفکر بهتر می شود./ح

برچسب ها: شیر ، موفقیت ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار