شوراي روابط خارجي آمريکا امروز در گزارش جديدي که امروز چهارشنبه، منتشر کرده از خطر عمده حمله سايبري عليه سيستم رايانه اي شرکت هاي اصلي توليد کننده نفت و گاز طبيعي آمريکا خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، اين انديشکده در ادامه گزارش خود خاطر نشان ساخته که در صورت افزايش حملات سايبري عليه شرکت هاي نفتي آمريکايي امکان توان رقابت آن شرکتها با همتاهايان شان در ساير کشورها کاهش يافته و همچنين اين امر ممکن است به قطع خطوط لوله صادرات نفت اين شرکتها بيانجامد. 

شوراي روابط خارجي آمريکا در ادامه گزارش خود با اذعان به آسيب پذيري آمريکا در قابل حملات سايبري افزوده است که شرکتهاي توليد نفت و گاز طبيعي آمريکايي از ماه آوريل (فروردين) تا سپتامبر (شهريور) سال گذشته ميلادي در اثر حملات سايبري لطمات زيادي را متحمل شده اند.

شوراي روابط خارجي آمريکا در ادامه گزارش خود پيرامون افزايش تهديد سايبري عليه آمريکا افزوده است که حملات انجام شده عليه شرکتهاي نفتي آمريکايي به دو گونه صورت گرفته اند. نخست از طريق دستگاههاي اطلاعاتي و نهادهاي دفاعي و نظامي کشورهاي خارجي که با هدف جاسوسي و تخليه اطلاعات اين حملات را انجام داده اند. در گزارش شوراي روابط خارجي همچون ادعاي پيشين مقامات آمريکايي اتهاماتي متوجه دولت چين شده سات و اين در حاليست که چيني ها همواره اين اتهامات را رد کرده اند. 

در ادامه گزارش اين انديشکده به گونه دوم حملات سايبري اشاره شده است. شوراي روابط خارجي آمريکا در ادامه افزوده است که گونه ديگر حملات سايبري عليه شرکتهاي حوزه انرژي آمريکا بات هدف آسيب رساندن به فعاليت تجاري و بازرگاني آنان انجام شده است که "هزينه هاي سنگيني" را براي اين شرکتها به همراه داشته است. 

اين گزارش به مقامات آمريکايي هشدار داده که گرچه تاکنون شرکتهاي نفتي آمريکايي به ميزان زيادي تاثيرپذير از حملات سايبري نبوده اند اما ادامه اين روند مي تواند هزينه هاي جبران ناپذيري را براي آن کشور در بر داشته باشد چرا که باعث نفوذ هکرها به دورن شبکه مجازي شرکتهاي مرتبط با حوزهخ ارنژي آن کشور خواهد شد. 


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 


برچسب ها: شورای ، روابط ، خارجی ، حملات ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار