حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این ‌که انتظار فرج یعنی فعالیت و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) از کسانی که انتظار را به نشستن و دست روی دست گذاشتن تعبیر می کنند انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید ‌ با اشاره به آیات قرآن وعده الهی درباه ظهور حضرت حجت(عج) را قطعی دانست و گفت: در عصر پیامبر اسلام در شبه جزیره عربستان و پس از آن نیز در برخی از مکان‌های دیگر گسترش یافت اما جهان‌گیر نشد تا در زمان خاتم‌الاوصیا این امر محقق شود.

وی با بیان این ‌که مسیحیان قائل به منجی بودن حضرت عیسی(ع) هستند، ابراز کرد: پیامبر اعظم(ص) در این باره به سند کتب اهل سنت، فرموده‌اند؛ عیسی بن مریم از آسمان فرود می‌آید و اقتدا به امامی می‌کند که آخرین حجت الهی است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این ‌که مسأله امام ولی عصر(عج) اختصاص به تشیع ندارد،‌ اظهار کرد: جهان اسلام به این امر معتقد هستند و نه تنها در آیات و سنت پیامبر به آن اشاره شده بلکه علمای اهل سنت نیز ده‌ها کتاب در مورد ایشان نوشته‌اند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر این‌که اگر یک روز از عمر جهان باقی مانده باشد، در آن روز ولی خدا ظهور خواهد کرد، گفت: ‌مسأله ظهور قطعی است؛ ممکن است برخی از احکام منسوخ شوند اما این امر قطعی و قابل نسخ نیست.

این استاد برجسته تفسیر قرآن در پاسخ به این شبهه که چرا امام زمان(عج) غائب است و این امر با امامت منافات دارد،‌ افزود: در قرآن اولیای الهی دو قسم هستند؛‌ ولی ظاهری و ولی غائب، این امر به خوبی در سوره مبارکه کهف آمده و حضرت موسی مصداق ولی ظاهری و حضرت خضر مصداق ولی غائب است./س

برچسب ها: قم ، وقت ، ظهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.