"اسماعيل هنيه" نخست وزير دولت قانوني حماس روز گذشته اظهار داشت که عليرغم دو سال محاصره نوار غزه جنبش حماس و مردم فلسطين رژيم صهيونيستي را برسميت نخواهند شناخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا، وي در جريان سخنراني در ميان جمعي از فعالان بين المللي حقوق فلسطين با اعلام موضع رسمي جنبش حماس در اين باره افزود "ما دو جنگ عظيم را پشت سر گذاشته و صدها شهيد در اين راه تقديم کرده ايم. هزاران اراضي ما توسط صهيوينست ها ويران شده اند اما فلسطينيان نمي خواهند رژيم صهيونيستي را برسميت بشناسند و اين کار را نخواهند کرد." 

وي در ادامه خاطر نشان ساخت که محاصره غزه از سوي صهيونيست ها با هدف محدود کردن تاثير گذاري مدل اسلامي دولت حماس در خارج از محدود نوار غزه انجام شده است. صهيونيست ها خواستار به انزوا کشاندن فلسطينيان هستند تا از اين طريق آنان را مجبور کنند که موجوديت رژيم صهيونيستي را برسميت بشناسند.

نخست وزير دولت قانوني حماس همچنين خاطر نشان ساخت که از "بيت المقدس" و آزادي قدس شريف حمايت خواهد کرد. وي در مورد اشغالگري صهيونيست ها افزود "رژيم اشغالگر قدس صدها کنيسه در اطراق مسجد الاقصي بنا کرده تا تاريخ و واقعيات را تحريف نمايد." 

وي در پايان سخنراني خود از فلسطينيان خواست تا از زندانيان فلسطيني دربند رژيم صهيونيستي که دست به اعتصاب غذا زده اند حمايت بعمل آورد. 
برچسب ها: اسماعیل ، هنیه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار