عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت : 11 درصد از کودکان مبتلا به آسم به یک یا چند ماده غذایی حساسیت دارند که باید کمتر از شیرگاو ، لبنیات ، ادویه جات ، ترشی جات ، میوه های ترش ، میگو ، ماهی و... استفاده نمایند.

دکتر محمد حسین سلطان زاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیماران مبتلا به آسم دو دسته آلرژیک و غیرآلرژیک تقسیم می شوند گفت : در هر دو گروه رژیم غذایی اهمیت ویژه ای داشته و می تواند موجب شروع یا تشدید حمله آسم شود .

وی با اشاره به اینکه 11 درصد از کودکان مبتلا به آسم به یک یا چند ماده غذایی حساسیت دارند اظهار کرد : شیرگاو ، لبنیات ، ادویه جات ، ترشی جات ، میوه های ترش ، میگو ، ماهی ، گوجه فرنگی ، سویا ، سیر و برخی از حبوبات از جمله مواد غذایی هستند که باید کمتر مصرف شوند .

استاد بیماریهای کودکان ادامه داد : برخی از مواد غذایی مانند مواد افزودنی و مواد نگهدارنده موجود در کنسروها و رنگ های مصونی نیز باعث ایجاد حساسیت می شوند .

وی با بیان اینکه مصرف میوه وسبزی تازه منبع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که سبب تخفیف علائم آسم میگردد تصریح کرد : بهتر است حجم غذا کاهش و وعده های غذائی افزایش یابد که در این راستا مصرف هفته ای 3 مرتبه ماهی تازه  توصیه می شود که اگر آلرژیک باشند مصرف روزانه کپسول ماهی توصیه می شود.

سلطان زاده در پایان با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به آسم از مصرف غذاهای خیلی سرد وخیلی گرم پرهیز نمایند خاطرنشان کرد : مصرف کافی آب و مایعات ،   کاهش وزن در صورت چاقی ، محدودیت در مصرف چای و قهوه ، پرهیز از مصرف غذاهای نفاخ ، پرهیز از مصرف برخی از داروها مانند آسپرین از دیگر توصیه ها به افراد مبتلا به آسم هستند که باید مورد توجه قرار گیرد .

برچسب ها: آسم ، غذا ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار