گزارشگر شبکه تلويزيوني المنار در منطقه عبرا در حومه شهر صيداي لبنان گفت زندگي عادي به طور کامل به اين منطقه بازگشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ حسن حمزه در ارتباط زنده با شبکه المنار گفت: «مردم منطقه عبرا از اقدامات ارتش لبنان در اين منطقه و نجات دادن آنان از دست گروهي که عامل نگراني دائم براي ساکنان منطقه بودند بسيار خرسند هستند. به ويژه آن که اعضاي اين گروه همواره به دنبال ايجاد درگيري بودند و مردم صيدا را تهديد مي کردند. جاده ساحلي در صيدا هم اکنون کامل ايمن شده است و رفت و آمد در آن به صورت عادي ادامه دارد. موسسات دولتي در شهر صيدا بازگشايي شده اند و به ارائه خدمات به مردم مشغولند. فروشگاه ها و تاکسي ها و سيستم حمل و نقل عمومي نيز فعاليت خود را از سرگرفته اند.

با اين حال ارتش لبنان با ايجاد پست بازرسي در برخي جاده ها تلاش مي کند کنترل خود را بر اوضاع تثبيت کند. بازگشت ساکنان عبرا به اين منطقه براي ارزيابي آسيب هاي احتمالي وارد شده به دارايي هايشان موجب ايجاد ترافيک شديد در اين منطقه شده است و ارتش لبنان همچنان از ورود خبرنگاران و غيرنظاميان به منطقه اي از عبرا که احمد الاسير و افراد مسلح هوادارش آنجا را به دژي نظامي تبديل کرده بودند جلوگيري مي کند و پاکسازي اين منطقه از تله هاي انفجاري احتمالي ادامه دارد». 

گزارشگر المنار همچنين گفت: «افراد مسلحي که در منطقه عبرا به اسارت ارتش لبنان درآمدند از مليت هاي مختلفي بودند. ما در بين آنها سوداني ها و فلسطيني ها و سوري ها را مشاهده کرديم. ارتش لبنان به بازجويي از اين افراد در مکان ديگري ادامه مي دهد. افراد مسلح وابسته به احمد الاسير پس از شکست در برابر ارتش لبنان به مناطق مختلفي مانند المجدليون و الهلاليه و القياع و مناطق ساحلي فرار کردند تا در آنجا جايي را براي پنهان شدن پيدا کنند. ارتش لبنان از صبح امروز عمليات تعقيب اين افراد را آغاز کرده و مناطقي که احتمالا در آنجا به سر مي برند شناسايي شده است». 

برچسب ها: آرامش ، لبنان ، صیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار