روز یکشنبه 2 تیر تعداد 11 کوهنورد توسط تروریست ها در منطقه نانگاپاربات کشته شدند به همین منظور پاکستان ورود کوهنوردان به این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، عرفان فکری از کوهنوردان با سابقه کشورمان ، متاسفانه در یک حادثه تروریستی که روز یکشنبه 2 تیر در منطقه کمپ 2 نانگاپاربات رخ داد تعداد 11 کوهنورد و راهنما کشته شدن به همین جهت دولت پاکستان ورود کلیه کوهنوردان و گردشگران خارجی به این کشور را به حالت تعلیق در آورد.

وی تصریح کرد: افرادی که به کوهنوردان حمله کردند لباس نظامی به تن داشتند و بعد از بستن دست و پای راهنمایان این کوهنوردان را به رگبار می بندند.

فکری افزود: در این حادثه 5 کوهنورد اوکراینی، 3 کوهنورد چینی، 2 کوهورد روسی و یک راهنمای پاکستانی جان خود را از دست می دهند.

وی تاکید کرد: مهدی پلی پور از کوهنوردان خوب کشورمان که به صورت مستقل به منطقه اعزام شده بود و قصد صعود به این قله را داشت در روز حادثه در ارتفاع بالاتری از این کوهنوردان قرار داشته است و خوشبختانه آسیبی به وی نمی رسد که جای خوشحالی دارد.

فکری گفت: بعد از حادثه ارتش پاکستان به منطقه اعزام و کوهنوردان را به روستای گیلکیت انتقال می دهند و هم اکنون این کوهنورد ایرانی در هتلی در اسلام آباد قرار دارد و بنابر گزارش های رسیده طی چند روز آینده به ایران باز خواهد گشت.

وی عنوان کرد: حادثه مورد نظر شوکی بود که به جامعه کوهنوردی و جهانی وارد شده است و متاسفانه ورزشکارانی که در دل کوه و برای لذت خود کوهنوردی می کرده اند به همین سادگی جان خود را از دست بدهند.

فکری در پایان خاطر نشان کرد: کوهنوردی ورزش مفرح و شادی است که در طبیعت صورت می گیرد و افراد علاقه مند از انجام آن لذت می برند و امیدواریم حوادث این چنینی در آینده نداشته باشیم و کوهنوردان با خیال راحت در هر جای دنیا به آن بپردازند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار