یک خبرگزاری اسرائیلی به افشای گزارشاتی پرداخته است که اتهامات آمریکا به بشار اسد را در مورد استفاده از سلاح شیمیایی، تکذیب می‌کند؛ این خبرگزاری اعتراف کرد که شورشیانی که آمریکا به آنها اسلحه ارسال می‌کند، تروریست هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری "گلوبال ریسرچ" به قلم پروفسور "مایکل خوسودووسکی" می‌نویسد:‌ خبرگزاری اسرائیلی "دبکا" در گزارشی اذعان داشت که گروه تروریستی النصره سلاح‌‌ شیمیایی در اختیار دارد.

*** دستگیری شورشیان سوری که گاز سارین حمل می‌کردند
پلیس ترکیه روز جمعه طی عملیاتی در شهر استانبول و شهرهای جنوبی در نزدیکی مرزهای سوریه، 12 تن از اعضای جبهه النصره، گروه وابسته به القاعده را دستگیر کرد. آنها هنگام دستگیری حدود 2 کیلوگرم گاز اعصاب سارین، اسلحه، نارنجک، گلوله و مستنداتی را که به گزارش روزنامه ترک «زمان»، حاکی از حمله‌ای تروریستی به شهر آدنای ترکیه بود، حمل می‌کردند.
این خبرگزاری اسرائیلی، گزارش مزبور را در حالی منتشر کرد که با گزارش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا کاملا مغایرت داشت. این گزارش، ارزیابی‌ جامعه اطلاعاتی آمریکا را که به قول معروف شواهدی مبنی بر استفاده نیروهای دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه شورشیان ارائه داده بود، تکذیب می‌کند. بر مبنای همین ارزیابی اطلاعاتی آمریکا بود که اوباما بشار اسد را به خاطر عبور از خط قرمز تهدید کرد.

*** ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا توسط خبرگزاری اسرائیلی تکذیب می‌شوند
«بن رادز»، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای گفت:‌«جامعه اطلاعاتی ما پس از مشورت و بررسی، ارزیابی خود را مبنی بر اینکه رژیم بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی، از جمله گاز اعصاب سارین در مقیاسی کوچک و به دفعات زیاد، علیه مخالفان استفاده کرده، ارائه کرده است. جامعه اطلاعاتی ما با توجه به جریان مستقل و متعدد اطلاعات، با اطمینان بالایی این ارزیابی را انجام داده است.»
اوباما در مورد «عواقب شدید» عبور از خط قرمز در نتیجه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، به بشار اسد هشدار داده است.
خبرگزاری اسرائیلی «دبکا» در چرخشی غیرعادی، تا حد زیادی موضعی مشابه موضع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اجلاس جی 8 در ایرلند شمالی را گرفت. 

*** محموله‌های نظامی آمریکا و ناتو برای شورشیان ارسال شد
علاوه براین، «دبکا» اعتراف می‌کند که النصره ــ که به طور مخفیانه از سوی اسرائیل حمایت می‌شود ـــ، یک سازمان تروریستی است. این خبرگزاری همچنین (بدون اشاره مستقیم به النصره) تایید کرد که آمریکا و ناتو سلاح‌های سنگینی را به همین شورشیان وابسته به القاعده درمنطقه مرزی حلب با ترکیه، ارسال کرده است.
طبق منابع نظامی «دبکا فایل»، ناتو و شماری از دولت‌های اروپایی، بیش از همه انگلیس، انتقال هوایی سلاح‌های سنگین به شورشیان سوری مستقر در شهر حلب را آغاز کرده‌اند تا از این طریق مانع حمله بزرگ ارتش سوریه گردند. این منابع افشار کرد که نخستین محموله، دوشنبه شب و اوایل روز سه شنبه در تاریخ 17 ژوئن، در ترکیه و اردن به زمین نشست. این محموله‌ها حاوی موشک‌های ضدهوایی و تانک و همچنین توپ‌های 120 میلی‌متری سوار شده بر روی جیپ بودند که از آنجا به نیروهای شورشیان در جنوب سوریه و حلب در شمال غربی این کشور منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار