فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) در گزارشی از بازی دو تیم ایران و صربستان در هفته چهارم لیگ جهانی نوشت: "ایران با شکست صربستان به نخستین پیروزی لیگ جهانی دست یافت".

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است، ملی پوشان ایران در دیدار دوم با صربستان سه بر دو و با امتیازهای (25-20، 24-26، 23-25، 25-22، 15-12) به نخستین پیروزی خود در این رقابت ها دست یافتند.

در قسمت دیگری از این گزارش به حضور انبوه تماشاگران در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران اشاره شده و آمده است: تماشاگران وفادار تمام صندلی های سالن آزادی را پر کردند و آن عدّه که موفق نشدند به سالن بیایند، پای رادیو و تلویزیون نشستند. غرورایرانی و عرق وطن تمام هواداران را به حمایت از تیم ایران کشاند".

در گزارش فدراسیون بین المللی والیبال در باره نحوه بازی ایران نیز آمده است: ایران در بازی دوم با کاستن از اشتباهات تیمی، قدرت خود را برای شکست صربستان افزایش داد. از همان ابتدا در ست اول ایران زمام کار را در دست گرفت و  هشت بر چهار پیشی گرفت تا اینکه نیکولاس موواکویچ فاصله امتیازها را کم کرد. ایران با یک تعویض امتیازات را 16-13 کرد. دیواره دفاعی ایران تیم صربستان را دچار مشکل کردو در امتیازات 18-13 پنج امتیاز عقب افتاد. علی رغم تلاش صربستان برای اعلام وقت استراحت و تعویض برخی از بازیکنانش، صربستان نتوانست ایران را مغلوب کند و ست اول را 20-25 واگذار کرد.

FIVB در مورد ست دوم و سوم دیدار ایران و صربستان نیز نوشت: در ست دوم، ایران با سرویس ها و اسپک های خوب حمزه زرینی7-6 پیش افتاد اما با یک اسپک خوب از صرب ها با تفاوت یک امتیازی 8-7 وقت استراحت فنّی اول اعلام شد. صربستان دست بردار نبود و به هیچ وجه حاضر به تسلیم نمی شد تا اینکه ست دوم را 26-24 به سود خود به پایان رسانید. ست سوم به نفع تیم میزبان پیش رفت و شوق کسب امتیاز لحظه به لحظه در آن ها بیشتر می شد و 8-5 وقت استراحت فنّی اول اعلام شد. میلوس نیکیچ این تفاوت امتیازات را صفر کرد و امتیازات را به 9-9 رساند تا اینکه ولاسکو مجبور شد وقت استراحت اعلام کند. صربستان از نقاط ضعف و اشتباهات ایران اسفاده کرد و 19-16 پیش افتاد؛ با اینکه ایران توانست کسری امتیازات خود را جبران کند و مجموع امتیازات را به 24-23 برساند اما این صرب ها بودند که ست را با نتیجه 23-25 بردند.

در ادامه گزارش فدراسیون بین المللی والیبال در باره بازی ایران و صربستان آمده است: ست چهارم با اسپک های موثر صرب ها شروع شد و 8-6 در وقت استراحت فنی پیش افتادند. اما نیرویی جدید در بازیکنان ایران دمیده شد و آنان 15-13 پیش افتادند. صربستان با تعویض خود این تفاوت را کم کرد و امتیازات را به 19-20 رساند؛ ولاسکو با درخواست وقت استراحت درصدد کاستن شدت عمل صرب ها شد. تا امتیاز 23-22 نفس تماشاگران در سینه حبس شد.
 
سرویس موسوی با برخورد به تور در زمین صرب ها نشست و تماشاگران پس از ثبت امتیاز 25-22 برای ایران نفس راحتی کشیدند. ایران در ست پنجم نیز بسیار با انگیزه ظاهر شد و اسپک ها و سرویس های خوب به انگیزه پیروزی آنان قدرت بیشتر داد. با اینکه ایران 5-2 پیش بود اما صرب ها باز هم از ضعف انفرادی ایرانی ها استفاده کردند و تفاوت امتیازات را به صفر رساندند و در امتیاز 10-10 برابر شدند. اسپک های فیاضی و دو سدّ دفاعی از غلامی امتیازات ایران را 13-10 پیش انداخت. سه تعویض صرب ها هم موثر واقع نشد و ایران 15-12 پیروز شد.

بر اساس گزارش FIVB، امتیازآورترین بازیکن ایران حمزه زرینی نام گرفت که از 54 ضربه 18 امتیاز را به دست آورد. نیکولا کواکوویچ با 17 امتیاز از 58 ضربه صاحب این عنوان برای صرب ها شد. مباشری و آتاناسیویچ هر کدام با 13 امتیاز سومین بازیکن امتیازآور نام گرفتند. ایران از همه لحاظ، سرویس، دفاع و ست هابرتر از صربستان بود./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار