عبداله چمن گلی اعتقاد دارد که هر کشتی گیری مدعی است باید توانمندی خود را نه در حرف بلکه در عمل و روی تشک کشتی به اثبات برساند.

عبداله چمن گلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:کشتی ورزش انفردای است و هر فردی احساس می کند می تواند به تیم ملی کمک کند باید شایستگی هایش را در میدان مسابقه نشان دهد ما نی به همین دلیل مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم.

وی درباره این که چرا ملی پوشان المپیکی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور نداشتند گفت: با توجه به این که بعد از بازی های المپیک لندن شرایطی بوجود آمد که اردوهای تیم ملی با وقفه برگزار شد و استمرار چندانی نیز نداشت ملی پوشان نتوانستند خود را به آمادگی لازم برسانند.

چمن گلی افزود: از آنجا که کشتی ورزش حرفه ای نیست ما نمی توانیم فرنگی کاران را مجبور کنیم که در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کنند،با تصمیم شورای فنی از همه مدعیان واجد شرایط دعوت کردیم اما گویا خود آنها صلاح دیدند که  در این رقابتها حضور نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرنگی کاران غایب شانسی برای ملی پوش شدن خواهند داشت گفت: به نظر من که ما باید روی فرنگی کارانی که در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی شرکت کردند وبه قوانین احترام گذاشتند سرمایه گذاری کنیم ، البته دیدگاه شواری فنی را نمی دانم اما با توجه به این که فرصت چندانی تا مسابقات جهانی نداریم  بعید است رقابت انتخابی دیگری برگزارشود درنتیجه فرنگی کاران غایب باید باید قید دوبنده تیم ملی را بزنند.

دارنده چندین مدال رنگارنگ آسیا تصریح کرد:به طور حتم اکثر نفراتی که برای حضور در مسابقات جهانی 2013 انتخاب می شوند کشتی گیران المپیکی نخواهند بود چرا که حمید سوریان،امید نوروزی،سعید عبدولی,حبیب اله اخلاقی وقاسم رضایی که در بازی های  المپیک لندن به میدان رفتند نه در رقابت انتخابی شرکت کردند ونه تمرینات منظمی دارند  به همین دلیل  ما با تیم جدیدی عازم رقابتهای جهانی خواهیم شد.

وی درباره مسابقه انتخابی وزن 120 کیلو گرم گفت:از آنجا که محرومیت امیر علی اکبری 19 تیرماه به  پایان می رسد و با توجه به ضرورت حضور کلیه کشتی گیران وزن 120 کیلوگرم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی  شورای فنی تصمیم گرفت رقابتهای این وزن به صورت جداگانه روز 11 مردادماه برگزار شود.

چمن گلی درخصوص گلایه هاو ناراحتی باباجانزاده از وی نیز اظهارداشت:برهر حال بعضی اوقات کشتی گیران برای خود حقی قائل هستند که برای من قابل احترام است اما در رشته چون کشتی به جای حرف و حدیث  باید لیاقت وشایستگی را در میدان مسابقه نشان داد و مطمئن باشید فردی که روی تشک کشتی جنگید و به موفقیت رسید هیچ کسی نمی تواند حق او را ضایع کند.

وی با بیان این که  باباجانزاده را هم مثل همه کشتی گیران دوست دارد افزود:کشتی گیری مورد حمایت من است که در میدان رقابت به موفقیت رسیده باشد ،باباجانزاده از این که امیر علی اکبری را به اردو فرا خواندیم مقداری ناراحت شده اما باید قبول کنیم علی اکبری از سرمایه های این مملکت است و زمانی که بحث منافع ملی مطرح می شود دیگر دیگر منفعت شخصی معنایی ندارد.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی درباره برنامه های آینده تیم ملی گفت: از امروز اردوی مشترک تیم بزرگسالان با تیم دانشجویان در خانه کشتی آغاز شده که این مرحع اردو تا 20 تیرماه ادامه خواهد داشت، در نظر داریم برای محک بیشتر فرنگی کاران آنها را به دو تورنمت بروی مرزی اعزام کنیم که امید ورام شرایط فراهم شود و در نهایت در نیمه دوم شهریور ماه ملی پوشان اعزامی به رقابتهای جهانی 2013 انتخاب و معرفی خواهند شد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار