معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به الزام هرچه بيشتر براي تعامل با تشكل ها و انجمن هاي صنعتي،‌معدني و تجاري، ضرورت استفاده از توانمنديهاي اين بخش را در جهت توسعه اقتصادي كشور ، مورد تاكيد قرار داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  شاتا؛ « سيد عليرضا شجاعي» به مناسبت چهارمين روز نامگذاري دهه توليد ملي با نام "توليدملي و تشكل ها " با بيان اينكه ارمغان وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است كه بتواند مشاور اميني براي بخش مردمي اقتصاد كشور باشد افزود: مشاور مي تواند از طريق مشاوره دادن و نه تصدي گري ، سياستگذاريهاي  مناسب براي درآمدزايي بالا را در بخش صنعت و معدن ارائه و به رونق اقتصادي، اشتغال پايدار و رفاه اجتماعي كمك كند.

وي تصريح كرد: در اين راستا دو ماموريت مهم مورد تاكيد وزارتخانه قرار دارد كه شامل تسهيل گري فعاليت بنگاهها به عنوان روان ساز و هدفمندسازي از ايده تا صادرات خواهد بود از اين رو تعيين اولويتهاي توليد و صادرات و ‌سرمايه گذاري در قالب برنامه راهبردي  بخش صنعت و معدن و تجارت بدين منظور صورت گرفته است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه براي رسيدن به  اين آرمان و انجام ماموريتها، نيازمند پشتيباني و حمايت حداقل سه حوزه هستيم اظهار كرد: بخش مالي با هدف تامين و ارائه تسهيلات و ابزارهاي مالي مناسب  به عنوان پشتيبان نخست، بخش قانوني با هدف تدوين قوانين جديد به عنوان پشتيبان دوم و بخش نهادها به عنوان پشتيبان سوم مي تواند در اين راستا تاثيرات بسزايي را به همراه داشته باشند.

به گفته شجاعي، پشتيبان سوم از جايگاه و اهميت ويژه اي برخوردار است به طوري كه طي سالهاي اخير نهادسازيهاي خوبي انجام شده و در جهت تقويت نهادها نيز اقدامات زيادي در دولت نهم و دهم صورت گرفته است .

وي درادامه يادآور شد: در اين مدت جايگاهي كه شوراي اصناف پيدا كرد و رئيس اين شورا به عنوان مشاور رئيس جمهور معرفي شد، ‌همچنين تعامل و حمايتهايي كه از اتاق هاي بازرگاني و خانه هاي صنعت و معدن و تجارت به عمل آمد و در عرصه مشورتي،  تصميم سازي و تصميم گيري نيز جايگاه ويژه اي پيدا كرد از آثار همين اقدامات است.

معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: تعاملاتي كه با تشكل هاي و انجمن هاي مختلف صنفي و صنعتي انجام شد همه با اين رويكرد بود كه بتوانيم بيش از گذشته از حضور آنان استفاده كنيم ضمن اينكه در تربيت نهادهاي مردمي و تشكل هاي بخش خصوصي و تعاوني از طريق واگذاري تصدي گريها سهيم بوديم.

شجاعي خاطر نشان كرد: با توجه به اهميت اين بخش نهادي و نقشي كه در پيشبرد بخش صنعت،معدن تجارت ايفا مي كنند، يكي از روزهاي دهه توليد ملي با نام "توليد ملي و تشكل ها" نامگذاري شد.

به گفته وي، مقرر شد طي دو جلسه مستقل، تشكل هاي صنعتي و به دنبال آن معدني  طي دو روز متوالي گرد هم آمده و ضمن بررسي و تجزيه و تحليل مسائل و مشكلات ،‌ راهكارهاي عملياتي و كاربردي لازم را براي تحقق سياستهاي كلان توليد ملي ارائه كنند.

انتهاي پيام/
 
 
برچسب ها: تشکل ، حمایت ، تولید ملی ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار