يک کارشناس کشاورزي گفت: با توجه به اهميت و ضرورت مديريت و اقتصاد کشاورزي، عوامل فيزيکي و غير فيزيکي به عنوان شرط کافي تلقي مي‌شوند.

عزيزي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، يکي از مشکلات اساسي بشر را در جهان امروز، تامين نيازهاي غذايي عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه يکي از مشکلات اساسي بشر تامين نيازهاي غذايي است، به گونه‌اي که امنيت غذايي به عنوان يکي از اهداف مهم سر لوحه برنامه‌هاي دولتها قرار گرفته است.

وي افزود: بدون شک به منظور حفظ امنيت غذايي علاوه بر اتخاذ سياست‌هاي مطلوب و برخورداري از منابع کافي بايد توليد در بخش کشاورزي را به گونه‌اي برنامه ريزي و حمايت کرد که تمامي نيازهاي جامعه را برآورده کند.

اين کارشناس کشاورزي توليد در اين بخش را مستلزم عوامل فيزيکي و غير فيزيکي دانست و گفت: عوامل فيزيکي توليد از قبيل زمين، بذر، آب و نيروي کار که وجود آنها از نظر کمي و کيفي شرط لازم توليد است و علاوه بر آن عوامل غير فيزيکي توليد که ريشه در مديريت و اقتصاد کشاورزي دارند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: با توجه به اهميت و ضرورت مديريت در بخش کشاورزي و به منظور توليد مطلوب و بهينه در اين بخش وجود عوامل فيزيکي و غير فيزيکي توليد در کنار هم لازم و ملزوم يکديگر مي‌باشند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کشاورز ، امنیت ، فیزیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار