آموزش چند ترفند خانه داری پر کاربردف برای خانم هایی که تجربه کافی برای برخورد با این موارد را ندارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شير سررفته روي گاز، تکه هاي پنيري که به موقع شسته نشده و از روي رنده پاک نمي شودو ... شما را نگران کرده است؟! نگران نباشيد. اين اشتباه ها از هر خانم خانه داري سر مي زند. به خصوص اگر حواس تان کمي پرت باشد و چند فکر ديگر هم در ذهن داشته باشيد. به جاي ناراحت و عصبي شدن مي توانيد به اين نکات توجه کنيد:

تکه هاي پنير روي رنده

وقتي پنير پيتزا را رنده مي کنيد، خرده هاي پنير به رنده مي چسبد و از آنجا که شستن رنده آسان نيست، ممکن است روي آن باقي بماند و خشک شود. براي تميز کردن آن ها مي توانيد از روغن مايع استفاده کنيد. کمي روغن مايع با استفاده از پنبه روي رنده بماليد و بعد از نيم ساعت که خرده هاي پنير نرم شد، رنده را به راحتي با اسکاچ و مايع ظرفشويي بشوييد.

ريختن ماده غذايي در يخچال

ريختن آب، شير، آبميوه و مايعاتي شبيه به اين در يخچال بوي نامطبوعي ايجاد مي کند. شما مي توانيد با دستمال حوله اي مايع را پاک کنيد و جايش را با يک دستمال مرطوب از بين ببريد.

اگر شيشه مربا يا عسل به يخچال چسبيده است مي توانيد يک دستمال زبر را با آب داغ خيس و با آن جاي مربا يا عسل را تميز کنيد. اما اگر آب گوشت يا مرغ ريخت بايد حتما دستمال را با آب و کمي مايع سفيدکننده، مرطوب و بعد جاي آن را تميز کنيد.

شير ته گرفته يا سوخته

 وقتي براي درست کردن دسر يا پاستوريزه کردن، شير را مي جوشانيد، معمولا ته قابلمه يک لايه شير مي چسبد.
بعضي وقت ها هم شير روي گاز سر مي رود و مي سوزد. براي از بين بردن اين لکه سمج، مي توانيد قابلمه را با آب گرم و کمي جوش شيرين پر کنيد و به جوش بياوريد.

 در اين صورت لکه شير به راحتي پاک مي شود. براي از بين بردن اثر سوختگي روي گاز مي توانيد گاز را روشن کنيد تا لکه کمي گرم شود و بعد آن را با يک دستمال آغشته به خمير جوش شيرين پاک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار