مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 68 فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از 17 میلیارد و 318 میلیون ریال تشکیل شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد‌علی خاشی ظهر امروز در جلسه توسعه صادرات خراسان جنوبی، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 964 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش 31 میلیون و 826 هزار و 843 دلار به وزن بالغ بر 110 هزار تن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این اظهارنامه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه 40 درصد و از نظر ارزش 21 درصد کاهش و از نظر وزن 23 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: تعداد 964 فقره اظهارنامه صادراتی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرکات مستقر در بازارچه‌های مرزی گلودره، یزدان، ماهیرود و دو کوهانه تشکیل شده است.

خاشی اضافه کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان طی سه ماهه نخست سال شامل حلال صنعتی، هوی‌اند، مکمل سوخت، موکت،سیمان، زرشک، کاشی دیوار، شکلات، ویفر، کنسرو نخود و برخی از اقلام خوراکی مجاز می‌شود.

وی با اشاره به صادرات ماده 116، گفت: این کالاها، کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات خراسان جنوبی است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تعداد 2 هزار و 242 پروانه به ارزش 58 میلیون و 658 هزار و 575 دلار به وزن بیش از 121 هزار و 988 تن ارائه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پروانه 22 درصد، از نظر وزن 119 درصد افزایش و از نظر ارزش 9 درصد کاهش داشته است.

خاشی عمده اقلام خروجی موضوع ماده 116 را مشتقات نفتی، تراکتور، کاشی و سرامیک، موکت، انواع کودهای شیمیایی و معدنی،سیمان، تجهیزات صنعتی، انواع محصولات پروپیلینی، پی وی سی و انواع مواد غذایی مجاز برشمرد.

وی با اشاره به واردات قطعی خراسان جنوبی، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تعداد 11 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 250 هزار و 510 دلار به وزن 400 هزار و 230 کیلوگرم تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی یادآور شد: واردات قطعی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه 38 درصد و از نظر وزن 37 درصد رشد داشته است و از نظر ارزش 72 درصد کاهش نشان می‌دهد.

خاشی عمده اقلام وارداتی خراسان جنوبی را احشام دانست و افزود: این اقلام از کشور افغانستان وارد شده است.

وی با اشاره به پرونده‌های قضایی و قاچاق کالا، اضافه کرد: در حوزه قضایی و مبارزه با قاچاق کالا گمرک به عنوان حلقه دوم مبارزه انجام وظیفه می‌کند.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال جاری تعداد 68 فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از  17 میلیارد و 318 میلیون ریال تشکیل شده است.

خاشی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پرونده‌های قضایی و قاچاق کالا 69 نفر توقیف و به مقامات قضایی معرفی شده‌اند.
برچسب ها: قاچاق ، خراسان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.