رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اعلام آمادگی برای ورود ببر روسی به کشور گفت: از طرف ما تمام مراحل طی شده و تاخیر به وجود آمده به خاطر تشریفات طرف روسی است.

محمدی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: آخرین مراحل ورود ببر روسی به کشور در حال سپری است و امیدواریم هر چه زودتر انجام شود و تاخیر به وجود آمده عمدتاً از سوی طرف روسی بوده، به دلیل تشریفاتی که در این کشور طولانی شد.

وی ادامه داد: ما اصرار داشتیم که IUCN بازدیدی از ایران داشته باشد و میانکاله را تایید کند که خدا رو شکر صورت گرفت همچنین تاکید ما بر این بود که کارشناسان ما قبل از ورود حیوان به کشور سلامتی آن را در روسیه احراز کنند و گواهینامه های مربوطه به دست ما برسد.

محمدی زاده افزود: این کار مراحل پایانی خود را طی می کند و روس ها باید کمی به کار خود سرعت بخشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین با اشاره به ورود شیر ایران از هندوستان گفت: هندی ها در ازای شیر ایرانی از ما یوزپلنگ می خواهند که ما اصلاً با این مبادله موافق نیستیم چرا که یوز ایرانی تازه از خطر انقراض خارج شده است و باید برای سال های متمادی مورد حفاظت و صیانت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان دو کشور در حال مذاکره هستند ما اعلام کرده ایم که هم آمادگی داریم شیر را بخریم و هم با گونه هایی که انبوه داریم مبادله کنیم.

محمدی زاده خاطر نشان کرد: امیدواریم که نتایج مذاکرات موفقیت آمیز باشد و ورود شیر ایرانی تا پایان امسال به کشور ممکن شود و به سال 93 کشیده نشود./ف

برچسب ها: یوزپلنگ ، تاخیر ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار