447 خانه قرآن در مازندران شناسایی و ثبت شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: از این تعداد، 132 مرکز قرآنی شهری و 315 خانه قرآنی روستایی هستند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مراکز، موسسات و خانه های قرآنی ایجاداشتغال را به همراه داشت افزود: صددرصد طرح های آموزشی و 95 درصد دیگر طرح های قرآنی به این مراکز واگذار شد.

وی به تشریح برنامه های فرهنگی، تبلیغی کانون قرآن اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در طول سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: برگزاری محافل انسی با قرآن، نمایشگاه قرآنی، مجامع قرآنی، همایش ها و مسابقات، اعزام قاری، حافظ قرآن و داور به محافل و مسابقات قرآنی و ارائه مشاوره قرآنی ، برگزاری جشنواره های قرآنی به مناسبت های مختلف ، برنامه ریزی و راه اندازی بانک اطلاعات قرآنی از برنامه های مهم دارالقرآن مازندران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ، حمایت و پشتیبانی از 22 باب مسجد محوری، حمایت و تجهیز 85 باب کتابخانه های شبستان مساجد، حمایت از 180 مسجد فعال، برگزاری آیین نکوداشت مساجد ، تغذیه فکری و ارسال نرم افزار و کتب برای ائمه جماعات دستگاههای دولتی، اعزام ائمه جماعات به مساجد فاقد روحانی را از فعالیت های مهم امور مساجد این اداره کل بیان کرد.

حجت الاسلام شکریان ارسال اقلام فرهنگی به مساجد و نمازخانه های بین راهی ، برگزاری گردهمایی ویژه شهرستانی برای ائمه جماعات مساجد ، اهدای رایانه به 22 باب مسجد برای استفاده از فضای مجازی اینترانت رایگان را از دیگر فعالیت های مهم امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران خواند./ب

برچسب ها: شناسایی ، ثبت ، دارالقرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.