معاون منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، گفت: احداث شهرک مشاغل آلاینده که نزدیک به دو سال است کلنگ زنی شد در متمرکز شدن واحدهای صنعتی آلاینده شهر کرمانشاه ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 یاوری گفت :اکنون در هر نقطه کرمانشاه واحدهایی هستند که آلایندگی های زیست محیطی ایجاد می کنند اما به دلیل اینکه پراکنده هستند، برای مدیریت و نظارت این واحدها مشکلاتی وجود دارد که با احداث شهرک مشاغل آلاینده، این مشکل نیز رفع می شود.


وی گفت: سال های قبل در نشست هایی که برگزار شد، تصمیم به احداث این شهرک گرفته شد و اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز با مطالعاتی که انجام داد، محل فعلی (یک کیلومتری خروجی شهر کرمانشاه به طرف سراب نیلوفر) را برای این پروژه در نظر گرفت و سپس توسط استاندار وقت هم کلنگ زنی شد اما اینکه چرا این پروژه دچار رکود شده و روند اجرایی آن متوقف مانده است، سئوالی است که باید دستگاه های مسئول از جمله شهرداری به آن پاسخگو باشند و ما هم این سئوال را داریم.


معاون منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه همچنین از رعایت شدن استانداردهای لازم و همه جوانب زیست محیطی در طراحی شهرک مشاغل آلاینده کرمانشاه، سخن گفت و تاکید کرد: چنانچه پس از استقرار واحدهای آلاینده، مشکلات زیست محیطی را شاهد باشیم، به عنوان دستگاه نظارتی، برخوردهای قانونی را اعمال خواهیم کرد.

یاوری همچنین از برنامه ریزی های انجام شده برای انتقال مشاغل دیگری مانند نمایشگاه های اتومبیل، لوازم یدکی های خودرو و مکانیکی ها و تعمیرگاه های داخل شهر به خارج از محدوده شهری، خبر داد و آن را منوط به همکاری سایر ارگان ها و تامین اعتبار برای ساخت شهرک های ویژه این مشاغل دانست.

شهرک مشاغل آلاینده کرمانشاه که تابستان سال 89 کلنگ زنی شد، قرار بود در مرحله اول حدود یک هزار واحد صنفی شامل پروفیل کاران، آلومینیوم سازان و تانکر سازان از سطح شهر خارج شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.