جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ضمن تشریح جزئیات این جشنواره سراسری، از انتخاب رسانه و خبرنگاران برتر این حوزه در هفته ناجا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سردار امیری در تشریح جزئیات دومین جشنواره سراسری رسانه، ایمنی و فرهنگ ترافیک با بیان اینکه شاه بیت موضوعات، فرهنگ است گفت: آداب، اعتقادات و باورهای یک جامعه، فرهنگ را تعریف می‌کند و فرهنگ، هویت یک جامعه تلقی می‌شود.  
وی با تاکید به بعد فرهنگسازی در ترافیک، گفت: اگر در جامعه‌ای فرهنگ نباشد، هیچ هویت دیگری برای معرفی آن جامعه وجود ندارد و فرهنگسازی یک اقدام ضروری اجتماع است.  
جانشین رییس پلیس راهور ناجا که دبیر دومین جشنواره سراسری رسانه، ایمنی و فرهنگ ترافیک نیز است، با بیان اینکه تجربه نشان داده است که مهم‌ترین عامل در فرهنگسازی، رسانه و هنر است، گفت: با سرلوحه قرار دادن این نگاه، پلیس راهور توانسته‌ است در چند سال اخیر توفیقات خوبی در حوزه بهبود فرهنگ ترافیک داشته باشد؛ به گونه‌ای که به عنوان مثال می‌توان به اقبال عمومی مردم در استفاده از کمربند ایمنی اشاره کرد.  
امیری با بیان اینکه ایجاد فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی تنها نمونه‌ای از زحمات رسانه‌ها به ویژه هنر است، گفت: بر همین اساس دومین جشنواره سراسری رسانه، ایمنی و فرهنگ ترافیک با هدف شناسایی و معرفی آثار فاخر هنری در حوزه ایمنی و فرهنگ ترافیک برگزار می‌شود.  
جانشین رییس پلیس راهور ناجا قدرشناسی و تجلیل از تلاشگران عرصه ترافیک را یکی دیگر از اهداف این جشنواره سراسری عنوان کرد و گفت: ترغیب هنرمندان و دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ به تولید آثار هنری مرتبط با ترافیک و همچنین جلب مشارکت آنها، یکی دیگر از اهداف این همایش است.  
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولین جشنواره در این حوزه با نام «ترافیک، مطبوعات و خبرگزاری‌ها» در مهرماه سال 88 برگزار شد، گفت: در این جشنواره تنها فعالیت خبرنگاران در حوزه خبرگزاری‌ها مورد توجه بود، اما در دومین جشنواره علاوه بر رصد فعالیت خبرنگاران در این حوزه، هنر نیز مورد توجه قرار گرفته است.  
دبیر جشنواره با بیان اینکه این جشنواره در هفته ناجا و در محل همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، گفت: کمیته داورانی با مسوولیت دکتر فرقانی که یکی از اساتید برجسته علوم ارتباطات است، ایجاد شده و رییس ستاد جشنواره نیز سردار مومنی خواهد بود که آثار ارسال شده متناسب با نوع اثر به کمیته‌های مربوطه ارجاع داده خواهد شد.  
وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری بلوار مرزداران، خیابان آزمایش روبروی ورزشگاه شهید شهابی پلاک 1 ارسال کنند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود در قالب مقاله، یادداشت، تحلیل، تیتر و خبر تولیدی، گزارش (خبری، توصیفی، تحلیلی)، فیلم کوتاه، انیمیشن، تیزرهای تبلیغاتی، بنرهای تولیدی و فرهنگی صدا و سیما، عکس، طنز و کاریکاتور حداکثر تا دهم شهریور ماه سال جاری به دبیرخانه ارسال کنند.  
امیری همچنین در مورد محورهای جشنواره، گفت: ترافیک و قوانین و مقررات، ترافیک و ایمنی راه، ترافیک، آموزش و فرهنگسازی، ترافیک، کودک و نوجوانان، ترافیک و محیط زیست، ترافیک و امداد و نجات، ترافیک، رفتار و حقوق شهروندی، ترافیک و سیستم‌های کنترل هوشمند، ترافیک و ایمنی وسایل نقلیه، ترافیک و عابر پیاده، ترافیک، پلیس و رعایت قانون، ترافیک و موتورسیکلت و ترافیک و اقتصاد ملی از محورهای این جشنواره هستند.  
جانشین رییس پلیس راهور ناجا در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه منعی برای تعداد اثر هر شرکت‌کننده وجود ندارد، گفت: البته آثار تولید شده باید در بازه زمانی شهریور 91 تا سال 92 باشد.  
وی در مورد چرایی تعیین این بازه زمانی گفت: چندی پیش جشنواره مشابهی در حوزه ترافیک شهری از سوی شهرداری تهران برگزار شد و از آنجایی که مایل به بررسی تولیدات تکراری نبوده‌ایم، این بازه زمانی یک ساله در نظر گرفته شده است.  
جانشین رییس پلیس راهور ناجا همچنین در مورد هویت آثار تولید شده ارسالی، گفت: این آثار حتما باید با نام فرد خاص و یا شرکت و موسسه خاصی باشد و داشتن نام اثر و تاییدیه رسانه الزامی است و باید به پیوست اثر ارسال شود.  
وی همچنین به بخش‌های جنبی این جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش جنبی رسانه برتر، مدیر رسانه برتر و خبرنگاران برتر در این حوزه نیز انتخاب و از آنان تقدیر می‌شود.  
امیری همچنین به نمایش آثار فاخر جهانی در بعد فرهنگ ترافیک اشاره کرد و گفت: در بخش بین‌الملل این جشنواره با همکاری دفتر بهداشت جهانی، آثار فاخر در بعد فرهنگ ترافیک به نمایش گذاشته می‌شود./ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار