دستورالعمل بهره گیری از توان کاردانهای فنی ساختمان جهت نظارت در تمامی استانهای کشور و در شهرهایی با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر البته در استان تهران ، کلیه شهرهای استان ، به استثناء شهر تهران ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مهدی موذن رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران درهمایش صنعتی سازی و تکنولوژی نوین ساختمان در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه انعقاد تفاهمنامه همکاری با اتحادیه مشاوران املاک تهران و تفاهمنامه همکاری با شرکت مپسا از جمله اقدامات سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در راستای به کارگیری اعضای خود انجام داده است، گفت : در کشوری که بیش از 80 درصد آن در معرض خطر زلزله است باید افراد دارای صلاحیت وارد عرصه ساخت و ساز شوند ،   در غیر اینذصورت مطمئن باشید که خطر همواره ساختمانهای کشور را تهدید می کند.

وی با انتقاد از جایگاه این سازمان در ساخت و ساز کشور اظهار داشت : با وجود اینکه این سازمان با ساختار قانونمدارانه ایجاد شده و همواره مورد حمایت دولت قرار دارد اما پس از گذشت 12 سال فعالیت ، این سازمان هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

موذن در خصوص جزئیات تفاهمنامه همکاری با اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت : به دلیل اینکه دفاتر املاک اطلاعات فنی کافی جهت معرفی ملک به مشتریان نداشتند و منبعی برای آگاهی از میزان استقامت و ایمنی ساختمان نبود ، موجب شد تا کاردانهای فنی و معماران تجربی وارد میدان شوند، این اقدام کمک قابل توجهی به خریداران مسکن جهت انتخاب مطلوبتر می کند. 

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران افزود: این تفاهمنامه با دو هدف اصلی آموزش به مشاوران املاک و استفاده از توان فنی کاردانهای فنی و معماران تجربی دارای پروانه اشتغال در دفاتر املاک منعقد شده است که اکنون  نمایندگان 2 ارگان مباحث کارشناسی را آغاز نموده و ماه آینده جزئیات امر مشخص و اعلام خواهد شد.

موذن در خصوص اینکه این اقدام چه میزان برای خریداران هزینه دارد، گفت: هزینه این خدمات اندک است به نحوی که نه تنها موجب افزایش قیمت مسکن نمی شود بلکه موجب کاهش هزینه های مضاعف گردیده، به گونه ای که خریدار با اطلاع از وضعیت فنی ملک می تواند از هزینه های آتی و غیرقابل پیش بینی پیشگیری نماید.

وی همچنین در خصوص همکاری این سازمان با شرکت مپسا گفت : طبق تفاهم صورت گرفته  قرار است از کاردانهای فنی و معماران تجربی دارای صلاحیت در پروژه های ساختمان سازی که با روش صنعتی ساخته می شود بهره گرفته شود . همچنین قرار است با همکاری مدیریت و اساتید شرکت مپسا سمینارهای علمی جهت آشنایی بیشتر اعضای این سازمان با امر صنعتی سازی برگزار شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نظارت ، کاردان ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار