محمد کریم پورامینایی که علاقه خاصی به پرورش گیاهان دارویی دارد ، موفق شده است در مزرعه یک هکتاری خود در منطقه الله آباد بخش زید آباد سیرجان گیاهان دارویی را پرورش دهد.

این کشاورز خوش ذوق در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: از6 سال پیش تصمیم به تخصیص مزرعه ای برای تولید گیاهان دارویی گرفتم که سرانجام توانستم با کاشت گیاهان ودرختان دارویی مانند گاو زبان ،نعنافلفلی،بادیون،کاسنی،بابونه،سماق،فلفل سیاه،عناب ،بیدمشک،درخت بید،نسترن ،گل رنگ ،پونه ،زعفران،گل محمدی وکسرک برای 20 نفر به صورت مستقیم یا فصلی اشتغالزایی ایجاد کنم.

وی خانواده اش را نیز تشویق به ایجاد کارگاه تولید عرقیجات گیاهی نموده ، بطوریکه در جوار خانه مسکونی اش این کارگاه را تجهیز وفعال کرده تا ضمن اشتغال برای 20 نفردیگر ، هم محصول مزرعه اش را فرآوری و هم در تولید عرقیجات و محصولات دارویی موفق تر باشد.

کریم پور عدم توجه مسئولین و نبود مکان مناسب برای ایجاد کارگاه را از مشکلات اصلی خود عنوان می کند وخواستار همکاری برای رفع مشکلات خود است.

12 هکتار در شهرستان سیرجان به کشت گیا هان دارویی اختصاص دارد

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی سیرجان با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی شهرستان سیرجان برای پرورش گیاهان دارویی مناسب است ، گفت: در این زمینه 8 بهره بردار گیاهان دارویی فعال هستند که کریم پور امینایی علاقه مند وفعال تراست.

وی افزود: هم اکنون 12 هکتار در شهرستان سیرجان به کشت گیا هان دارویی اختصاص دارد که برای 57 نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است.

مسعودی خاطرنشان کرد: سالیانه قریب به 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای بهره برداران گیاهان دارویی درآمدزایی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد : جهاد کشاورزی سیر جان آماده ارائه تسهیلات کاشت و فرآوری گیاهان دارویی به بهره برداران این بخش است./ب

برچسب ها: گیاه ، دارویی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.