بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای منتقله از آب و غذا و به خصوص وبا در فصل گرما خبر داد.


 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین بیگلری گفت: در خصوص این گونه بیماریها مبنای کار بر پیشگیری است و خوشبختانه تاکنون موردی از وبا که شاخص ترین این بیماریهاست در کشور گزارش نشده است.

وی علاوه بر وبا، تیفوئید، هپاتیت A و E ، بوتولیسم (بیماری کنسرو)، موارد اسهال خونی و طغیان های ناشی از موارد بیماری های روده ای را از جمله بیماریهای منتقله از طریق آب و غذای آلوده عنوان کرد.

به گفته بیگلری قبل از شروع فصل گرما در این زمینه تمهیدات لازم در خصوص آموزش و اطلاع رسانی به مردم و کادر پرسنل بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

مسئول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه همچنین از آماده سازی پودر «او.آر.اس»، سرمهای رینگر( غذایی) و آنتی بیوتیکهای احتمالی مورد نیاز به این منظور خبر داد.

بیگلری افزود: این داروها در صورت نیاز به مقدار کافی در اختیار بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان قرار خواهد گرفت.

مسئول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه، اطمینان از سلامت آب به منظور خوردن، شستشوی ظروف، استحمام و شنا، خودداری از مصرف غذاهای غیر مطمئن از طریق دست فروشان، استفاده از آب معدنی در مسافرتها و یا آبی که حداقل به مدت یک دقیقه در دمای جوش قرار گرفته باشد را از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به بیماریهای منتقله از طریق آب و غذای آلوده عنوان کرد.

همچنین استفاده از مواد غذایی در اولین فرصت بعد از پخته شدن و نگهداری آنها در یخچال در دمای صفر تا چهار درجه، ضد عفونی کردن و گندزدایی سبزیجات و میوه ها، جلوگیری از ورود حشرات و به خصوص مگس به نزدیکی مواد غذایی و شستشوی منظم دستها با آب و صابون قبل از تهیه و مصرف مواد غذایی از جمله دیگر راههای پیشگیری در خصوص این بیماریهاست که بیگلری به آنها اشاره کرد./ع

برچسب ها: کرمانشاه ، اب ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.