مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر حدود 75 درصد جمعیت روستایی استان اردبیل از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

پرویز عباسی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه و تا پایان سال 94 شاخص بهره‌مندی روستاییان استان اردبیل از آب شرب باید به 93 درصد برسد.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه سالانه هیچ اعتباری برای طرح‌های توسعه آبرسانی پیش‌بینی نشده است، تصریح کرد: این نقص از آن جاست که در برنامه پنجم توسعه هیچ ردیف اعتباری برای این کار در نظر گرفته نشده و ما تنها از اعتبارات استانی به صورت محدود اختصاص می‌دهیم تا روند برقرار بوده و حرکت‌ها به شکل منسجم صورت بگیرد.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: البته ما با تأمین منابع اعتباری از چندین محل سعی داریم این نقیصه را برطرف کنیم اما امیدواریم با همت و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی این نقیصه که سال‌ها است مجموعه آب و فاضلاب روستایی را به شدت رنج می‌دهد، برطرف شده و زمینه رفع برخی از مشکلات و نارسایی‌ها بهتر و شایسته فراهم آید.

 مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان از در حال اجرا بودن طرحهای متعدد در بیش از 500 روستا خبر داد و یادآور شد: ‌برای رسیدن به اهداف برنامه‌ها و رویکردهای تعریف شده مجتمع آبرسانی در مناطق مختلف استان در حال اجرا است.

عباسی گفت: این طرحها با سرمایه‌گذاری 47 میلیارد تومان و در قالب 140طرح در دست اقدام است که امیدواریم با به ثمر نشستن آنها در برخی از شاخص‌های کشوری که از نقطه تعیین شده عقب هستیم، بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم./ع

برچسب ها: اردبیل ، آب ، شرب ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.