مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر آب شرب 50 شهر و 300 روستای استان اصفهان، از طرح آب‌رسانی حوزه زاینده رود تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، هاشم امینی، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه متوسط بارندگی سالیانه استان اصفهان در حدود 120 میلی متر است، تصریح کرد: با توجه به سرانه جهانی، این نسبت در کمترین مقدار خود قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، کاهش تخصیص آب شرب را از عوامل توزیع عادلانه آب در این استان برشمرد و افزود: به منظور برطرف شدن نیاز آبی کشاورزان و صنعتگران، سهمیه آب شرب اصفهان نیز کاهش یافته است.

امینی ادامه داد: در راستای مدیریت مصرف آب، اصلاح شبکه‌های فرسوده آب را در دستور کار خود قرار دادیم که بر این اساس حدود 200 کیلومتر از این شبکه اصلاح شده است.

وی تاکید کرد: همچنین با راه‌اندازی "گروه نشت یابی شبکه توزیع خطوط انتقال آب"، حدود 700 لیتر آب در ثانیه، به شبکه توزیع برگشت داده شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی "پیشخوان تخصصی هوشمند مدیریت مصرف آب"، که برای نخستین بار در کشور و در استان اصفهان آغاز به کار کرده است، گفت: این " پیشخوان "، می‌تواند کمک‌حال محاسبه هزینه‌های آب مصرفی خانوارها باشد.

امینی افزود: طی سه سال گذشته و در بخش آب، یک هزار و 252 کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته که این شاخص، نسبت به کل کشور، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را در رتبه چهارم قرار داده است.

وی گفت: در بخش مسکن مهر استان اصفهان، به عنوان یکی از سیاست‌های زیرساختی مهم دولت‌های نهم و دهم، 268 کیلومتر، لوله‌گذاری آب صورت گرفت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: بر اساس قرار داد امضاء شده با فولاد مبارکه، شرکت آب و فاضلاب باید در برابر اخذ 120 میلیارد تومان از فولاد، شبکه فاضلاب شهرهایی مانند سده، لنجان، ورنامخواست، زاینده رود، شهرستان مبارکه و کرکوند را اجرایی کرده و در مقابل نیز، 450 لیتردرثانیه پساب فاضلاب به فولاد مبارکه تحویل دهد.

امینی تاکید کرد: با بسته شدن قرارداد بین شرکت آب و فاضلاب و فولاد مبارکه، شرکت فولاد، برای مدت سه سال، نیازی به برداشت آب از زاینده رود ندارد.

گفتنی است شرکت آبفای استان اصفهان برای روبرو نشدن مردم با افت فشار آب تابستانی، اقدامات فرهنگی، تبلیغی ،مدیریت فشار ،اخطار به مشترکان پر مصرف و جلوگیری و کشف انشعابات غیر مجاز را در دستور کار قرار داده است./ع

برچسب ها: اصفهان ، تأمین ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.